Og jeg går ud fra at taxierne kan trække alle kilometer fra på samme måde som vi burde ( eller som skat påstod flere gange ) vil tro at det bliver rigtig mange tomme kilometer for deres vedkommende
nah taxi trækker vel ikke kørselsfradrag fra på den måde, men har hele bilen inde i virksomheden som udgift. Dertil er det gæt om Taxi kører mere end 2/3 af KM tomme - det tror jeg faktisk ikke. De søger holdepladser når de er tomme generelt - det er nok mest hvis de har tur langt ud af distrikt at de så kører "hjemad"
Taxi er dog meget enklere med sædeføler og alle KM er rent firma hvor dine KM jo er dine egne registreringer ved at kigge på KM stand
Der er skarpe kontrol på selvstændig der kontrollerer egne KM frem for f.eks en ansat som jo kontrolleres af arbejdsgiver der ikke har interesse i at betale for meget -
Jeg ville formode, skat har set på bla.a. om du har haft god plads til almindelig private KM mellem de mange firma KM via dine noteringer og ikke bare antal KM kørt men KM tæller angivelse på hver side. Jeg ville også tro skat så på det samlede - har du kørt tom så meget at du reelt har samlet underskud på din über så du måske slet ikke havde overskud for øje.
Ellers kunne det jo reelt betale sig (mange ville tro det i alle fald) - med en lidt ældre mindre brændstofkrævende bil, at køre tomt rundt som en gal, for at få kørselsfradrag personligt.
Nå: Dit spørgsmå var, om det lønnede sig at klage nu hvor skat var gået med til 46% godkendt - og min bedømmelse er, ud fra at du har kørt for små 25.000 kr ved 100% fradrag i Uber med mindre end 1/3 passagerer i vognen, at det næppe betaler sig - jeg synes skat har en ret god sag.
Det må da være lidt opmuntring, at du tilsyneladende ikke er en af de som er kaldt i retten for at få bod for über kørsel - for det lyder jo voldsomt dyrt for de som er dømt.
vh John Hannover