Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B - Leverandør annullere ordren??

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Så sort/hvid er det dog ikke :)

Nej - det er rigtigt. Men hvis man vil have erstatning, vil det som minimum kræve, at man hyrer en advokat til enten at indgå forlig, eller gå i retten. Og uden håndgribelige tal, er det kun en påstand at bevise et salg

Men jeg er af den mening, at det ikke er værd, at satse på en erstatning, hvis det er et nyt produkt fra en ny forhandler og uden salgshistorik.

Måske kan man sparke ordren i gang, hvis leverandøren får et haste-tillæg.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar allesammen.

Det er en dansk leverandør, så har lært mig en lektie og får lavet en god kontrakt til næste gang, også må man bare håbe på januar udsalget.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok også en god beslutning Wink Yes

For man skal bl.a. huske på, at erstatningsloven kræver, at man kan dokumentere et direkte tab.

Og ikke kun formodninger, forventninger m.m., som dokumentar er ikke noget værd Wink 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Deleuran:

Fashion-Seller:
Så sort/hvid er det dog ikke :)

Nej - det er rigtigt. Men hvis man vil have erstatning, vil det som minimum kræve, at man hyrer en advokat til enten at indgå forlig, eller gå i retten. Og uden håndgribelige tal, er det kun en påstand at bevise et salg. 

Men jeg er af den mening, at det ikke er værd, at satse på en erstatning, hvis det er et nyt produkt fra en ny forhandler og uden salgshistorik.

Måske kan man sparke ordren i gang, hvis leverandøren får et haste-tillæg.

Man kan sandsynliggøre, at der vil være et tab, og så vil dommeren typisk finde et meget konservativt niveau for erstatningen.

Mine input var alene i forhold til erstatningsdelen.

Du har ret i, at det er dumt at gå efter en samarbejdspartner, da man i fremtiden næppe ville kunne købe varer hos leverandøren igen, ligesom det også kan være dyrt, hvis kravet er lille.

Man skal altid vælge sine kampe med omhu :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Det er nok også en god beslutning Wink Yes

For man skal bl.a. huske på, at erstatningsloven kræver, at man kan dokumentere et direkte tab.

Og ikke kun formodninger, forventninger m.m., som dokumentar er ikke noget værd Wink 

På det pågældende salg finder købelovens erstatningsregler anvendelse, hvortil der nok kræves et økonomisk tab - følgeskader kan under nærmere omstændigheder være omfattet. Erstatningsansvarsloven berører primært personskadeerstatning, har kun et lavt indhold af alment gældende regler og ligeledes er store dele af det erstatningsretlige område ulovreguleret. 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)