Jeg har købt en Lenova maskine for lille års tid siden og har været meget glad for den. For 10 dagen siden gik den i sort. Jeg fandt alle papirer frem og pakkede maskinen i den originale kasse, og kørte ned til forhandleren hvor jeg havde købt den. Fik en kvittering på at de havde modtaget maskinen.
Efter et par dage skriver de at de ikke kunne lave fejlen, det var formentligt bundkortet som skulle skiftes - så de havde sendt den til Leonovas værksted.
Da jeg efter igen nogle dage spørger hvordan når jeg kan forvente maskinen tilbage, siger de at jeg godt kan regne med 3 uger.
Er det OK, at jeg er uden maskine i 3 uger?
Jeg er ikke sur, men bare forbløffet over at det er sådan det fungerer. Jeg har en anden maskine så det går nok, men tænker at hvis det var min eneste maskine, så var jeg lidt ilde stillet.
Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.
3 ugers ventetid er normal tid på en reparation som ikke kan blive lavet hos forhandler.
Jeg ved ikke lige hvor Lenovo har deres værksted, men da jeg selv solgte hardware så skulle ting ofte til tyskland, og der var 14 dage ventetid kun på forsendelse.
Jamen, kommer du ikke også selv frem til den konklusion ud fra det link, du satte ind, og hvor der står:
"Som udgangspunkt er ”rimelig tid” nogle få uger, men sælger har i nogle tilfælde ret til at bruge længere tid."?
Det gjorde jeg da i hvert fald. Jeg har været udsat for 2-5 uger flere gange, så jeg troede nok også, at det var helt almindeligt... Er jeg forkert på den?