Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS - Lønudbetaling - Personlig skatteside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har mit eget APS. Jeg er i tvivl om jeg på virksomhedens skatteside skal oprette mig selv som medarbejder for at udbetale løn til mig selv ? jeg er eneste ejer og direktør af APS'et. 

Eller om jeg som Ejer og direktør er stillet på en anden måde så jeg kan udbetale en løn til mig selv fra APS'et konto uden at oprette mig selv som medarbejder ?

Når jeg så udbetaler løn til mig selv så er jeg i tvivl om hvilken rubrik/felt i min forskudsopgørelse jeg skal notere beløbet i. er det mon i feltet "Lønindkomst mv." ?

 Jeg håber I kan hjælpe.

Mvh

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være arbejdsgiverregistreret for at bruge skats e-indkomst  jeg ved ikke om det er nødvendigt ved andre lønprogrammer

Du skal i alle fald indberette med udbetaling og indbetale til skat og forskud er løn helt som du foreslår

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tænke på dig selv som en helt almindelig ansat.

Jeg bruger selv Danløn til at håndtere løn. Så klarer det overførsel til konto, SKAT m.m, så der ikke sker nogen fejl.

Det koster kun per lønseddel pt (20,- kroner)

Alternativt kan jeg se at Toke Kruse har lavet et nyt lønprogram som hedder Salary, hvor du kan lave lønsedler og få indberettet gratis op til 10 ansatte.


Uanset hvad, så er jeg sikker på at det nemmeste og sikreste er at anvende et lønsystem.


Men som John også skriver, så skal de ind på virk.dk og registere virksomheden som arbejdsgiver for overhovedet at kunne indberette løn

Tilmeldt 23. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

TAk for svar her;) 

Jeg har registreret mig på virk som arbejdsgiver. 

Det jeg var  i tvivl om er om jeg skal oprette mig selv som ansat på min virksomheds statteside på skat.dk. for at udbetale mig selv løn

Jeg kan se at skat har et system der hedder "letløn" kan det ikke bruges ? det beregner så vidt jeg kan se AM biddrag, ATP og den skat jeg skal indbetale af det lønbeløb jeg ønsker at udbetale til mig selv i løn

Er det ikke ligeså godt som danløn ? nogn erfaring med det.

Mvh

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo du kan sagtens bruge skats egen letløn - det er lidt en smagssag - Jeg holder med i at lønsystemer kan være lettere og give lettere statistik osv men letløn er også udemærket. Du er automatisk ansat som ejer (af samme årsag har du tvunget arbejdsskadeforsikring) så når bare du er arbejdsgiverregistreret virker letløn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)