Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugtøjsmoms mm

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har en webshop med brugt tøj. Jeg startede den op i maj 2017.

Jeg har gennemsnitligt omsat for 10.000 hver måned - MEN jeg har også købt ind for tilsvarende hver måned og er cirka gået i nul, +- 4-600 kr. om måneden.

Hvordan skal jeg registrere den moms? Er det ikke noget med at brugttøjsmoms kunnet hvad der er tjent på?

Skal jeg også normalt moms registreres fordi jeg er over 50.000 i omsætning men ikke tjente penge?

Udover det har jeg nu fået tilbudt at føre et rigtig god mærke men det skal fungere som vanligt med en mark-up på ca. 2,5 ?
Skal jeg da registrere moms med det samme eller er det en kategori for sig selv der skal ramme de 50.000 inden jeg moms registrere?
Og hvor gør jeg alt dette? :-)


Det er simpelthen så indviklet, og jeg vil på forhånd sige tak for hjælpen!

De bedste hilsner KCD

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du lyder som om du kan få problemer med moms og mit råd er at gå til en bogholder online

Du skal momsregistreres så snart du kan forudse du vil komme over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode - det ville være ved salg ca 4.200 kr per måned - ellers kan du få fuld moms på alt

Momspligt har med momspligtig omsætning at gøre og ikke med om du tjener noget og har man ikke registreret i tide kan moms være 20% af alt ens salg uden moms + en bod på samme beløb

Du momsregistrerer på virk.dk ved at stifte virksomhed. Du kan bruge brugtmoms men det er ikke helt ligetil og jeg tror ikke du klarer rigtigt bogføring af det uden hjælp for at være ærlig Netop når du ikke tjener penge af betydning vil det være supersurt pludseligt at skulle af med et stort beløb i moms og bod

Find en online bogholder - de er ikke dyre 

her er tre 

https://www.facebook.com/kojbr/?pnref=lhc  som er KOJ (karen)

og susan vestergård http://1264.dk/ 

Og Thomas http://tjregnskabsservice.dk/ 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

tusinde tak for hurtigt svar.

Du er simpelthen så dygtig til alt dette!

Jeg kan se at jeg først har passeret de 50.000 d. 6 oktober.

De har rådet mig til at gå ind og ændre min virksomhed på virk.dk, inde ved skat. Til en enkeltmandsvirksomhed.

Herefter skal jeg så indberette moms af mit overskud for det sidste kvartal, der er 1764 :-)

Tror ikke der er mere i det? Umiddelbart?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)