Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forrentning af ejendom

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

hvordan regner man forrentningsprocenten ud vedr en investeringsejendom?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer lidt an på, hvad det er til. I salgsannoncerne er det typisk overskud i forhold til den investerede kapital. Eksempelvis:
.

Skal du bruge det til kreditforening, skal du typisk også inddrage udgifter til administration (også selvom du selv driver det). Bemærk, at de de budgetter, som der er fremlagt, kan være baseret på en kort drift/kort tidshorisont og giver sjældent det rigtige udgiftsbillede set over en længere periode.


Her mangler som minimum hensættelser til større vedligeholdprojekter. 

Jeg regner personligt både på den konventionelle måde, og så regner jeg også på forretning af den min egen kapital. Da jeg typisk låner 80% af beløbet, og inddrager dermed renten som en udgift, og ser på netto-forrentningen i forhold til de 20% jeg selv har lagt.

Tilmeldt 25. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit gode svar.

Jeg kigger på en ejendom, hvor der er erhverv på stueetage og yderligere 3 udlejningslejligher på 1. sal.

Prisen på denne er 3200000 kr.

Indtægterne er på nuværende tidspunkt kun de tre lejligheders leje nemlig på 149.976 kr årligt.

Erhvervsdelen er kalkuleret til at skulle indbringe 114.000 kr (når denne lejes ud)

I driftsbudgettet for 2016 ligger der følgende omk:

Ejendomsskatter 17177 kr

Renovation 7590 kr

Renholdelse af gaden 2131 kr

Forsikring 9130 kr

Vicevært 4000 kr

Administration 4800 kr

Vedligeholdelse af ejendom 18120kr

Venligst

Andy

Og tak for hjælpen på forhånd:D

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt uklart, om der var et spørgsmål til ovenstående, men se her: 

Du bør overveje, om udgiftsbilledet vil ændre sig, når erhvervsdelen bliver lejet ud. Det kan også være svære at finde en lejer til erhvervsdelen.

Tilmeldt 25. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps.

Hvordan kom du frem til de 6,28%

Når man snakker forrentning, vil denne ejendom - hvis man ikke tager andet i betragtning - (dog at erhverv lejes ud) være interessant med en forrentning på 6,28%

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

201000/3200000×100=6,28%
Ja det er umiddelbart en ok forrentning, men det afhænger jo meget af hvor ejendommen ligger henne. der kan godt være svært at finde en lejer til erhvervs lejemål og så skal du måske regne med en del tomgangsleje i noget tid. derudover kan det være at en eventuel fremtidig erhvervslejer vil have noget bygget om for at de vil leje det. måske er det noget du bliver nødt til at bekoste for at få lejemålet op at køre.
Jeg har et par ejendomme med erhvervslejemål hvor det var helt umuligt at finde lejer til det ene af dem så jeg har bygget det om til bolig i stedet. nu giver den ejendom også en forrentning på omkring de 7 men inden da, var den da nede under det halve pga det tomme erhvervslejemål.
Men det er jo ikke alle steder det er muligt og lovligt at bygge erhverv om til bolig så derfor skal du undersøge mulighederne grundigt inden du kaster dig ud i sådan er projekt.

Mvh Jacob

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)