Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ Til QuickPay?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Callbacks/webhooks er en dårlig løsning, særligt hvis man går op i driftsikkerhed. Derfor valgte vi et andet paradigme hos Scanpay. Vores kunder modtager ét ’ping’ ved hver hændelse, f.eks. en ny betaling, men dog mindst 1 ping hvert 5. minut. Pings indeholder et sekvensnummer (’seq’), som stiger når der er sket en hændelse. Dvs. at når nummeret stiger er det fordi der er en hændelse, som du kan hente fra vores database. Vi holder ikke styr på hvilke hændelser du har hentet, men giver adgang til alle hændelser i din shops historie. (læs mere)

Fordelene er mange. Det giver højere driftsikkerhed og dataintegritet, bedre performance, lavere svartider og så er det simplere at implementere korrekt og sikkert. Du skal ikke være bange for at misse pings (f.eks. pga. nedetid) og du vil elske os hvis du en dag bliver nødt til at gendanne dit system fra en backup. Vores platform er i øvrigt programmeret i C.

Ift. kritikken af QuickPay. Der er mange dårlige PSPs, men QuickPay er ikke en af dem. De ved hvad de laver og har nogle dygtige udviklere. Nogle af de fejl som her tilskrives QuickPay er i virkeligheden helt uden for deres kontrol (skyld). Det er svært at danse med store banker, Visa/MasterCard og EU :)

Tilmeldt 6. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Fra  QuickPay Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Moe:
Callbacks/webhooks er en dårlig løsning, særligt hvis man går op i driftsikkerhed.

Jeg må bekende mig lidt nysgerrig på, hvad det er, der gør callbacks/webhooks til en dårlig løsning ift. driftssikkerhed. Kan du uddybe det lidt? :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Gætter på der tænkes på tidskritiske løsninger.

Men enig i at der er mange scenarier hvor callbacks/webhooks giver fin mening.

vh

thomas

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må være et spørgsmål om prioritet, som sagt brugte vi en engelsk gateway i mere end 2 år uden problemer der var baseret på asynkrone callbacks. Det ser ud til, for de danske gateways vedkommende, at de ikke satser i samme grad på callbacks men er sat op til at kunden kalder ind på gateway serveren.

Jeg kan i øvrigt oplyse, at vi nu har implementeret og er online med vores nye løsning der via php/Curl kalder ind på QuickPays API, jeg må sige jeg er meget imponeret over hastighederne og de muligheder man har i API'et - det kører super hurtigt og stabilt indtil videre.  

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er implementeret korrekt (i begge ender) kan det sagtens være en fin løsning til nogle systemer, men det er en antagelse som sjældent holder i den virkelige verden. Hvor mange af jeres kunders endpoints: bruger TLS, validerer signatures (timing safe) og er sikret mod injection/DoS angreb? Meget få gør det korrekt og mange bygger deres integration med dumme antagelser, e.g. at signatur validering kan erstatte input validering.

Polling er i sagens natur meget simplere end callbacks. I vores tilfælde er forskellen enorm. Vores database gemmer ændringer separat (transaktionsdata overskrives aldrig) og det er disse ændringer som kunden henter. Nye ændringer holdes i hukommelsen og skydes afsted med det samme. Meget lidt kan gå galt  – og så er det lynende hurtigt. Hvis vi skulle tilbyde webhooks ville det, alt andet lige, have en højere fejlrate end polling.

@brandur fra Stripe har beskrevet nogle fordele og ulemper ved webhooks her.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Lige for at runde den her af - tror såmænd nok at de danske gateways både har prioriteret og har styr på callbacks. Men i både teori og praksis er det en lidt uhåndterbar størrelse - (se også hvad Ulrik skriver). Du tror det er løgn hvad man som PSP møder af skrammel af webservices på internet, elendige webservere m. urimelige svartider, fejlkonfigurerede firewalls og defekte cachede navneservere. Naturligvis er det altid PSP'ens skyld at kundes webhotel til 5,-/mdr. ikke får instant callback (ironisk smiley) - vi har set eksempler på kunder som har formået at DDOS'e sig selv m. den ene hånd og blame os m. den anden :)

Igen; ikke sagt for at fralægges os ansvaret for problemerne forleden dag, men blot pragmatisk betragtning.

I tidernes morgen havde vi implementeret callbacks i realtid - siden er vi blev klogere (og der er kommet en del flere transaktioner og øget kompleksitet). Men vi har nok også være for ringe til at kommunikere at, folk gerne må kigge på andre løsninger end callbacks.

vh

thomas jensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

herligt i deler jeres indsigt fint her - tillid giver det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)