Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikringer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

jeg er lidt i tvivl om hvilke forsikringer der er lovpligtige at have i et enkeltmandsfirma.

Jeg bruger min private bil til kørsel og det er indenfor IT branchen. 

Mvh Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21
Tilmeldt 29. Oct 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:07

Hvis du en dag får ansatte skal du have en lovpligtig arbejdsskadeforsikring til dem, men så længe du ikke har nogen ansatte og du er i den branche du er, er der ingen lovpligtige forsikringer.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:00

Okay Jeg har lig et spørge til de forsikringer ang. Selskabsform.

1) hvis man har et aps eller A/S, og har ca. 250 ansætte. Skal man stadigvæk have forsikring til ejerne?

2) hvis man er et børsnoted selskab, skal man så også have forsikring til de knap 15.000 aktionær?

Håber i kan svare på dette.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:00

Spørgsmål*

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25

Skygge Manden:

Okay Jeg har lig et spørge til de forsikringer ang. Selskabsform.

1) hvis man har et aps eller A/S, og har ca. 250 ansætte. Skal man stadigvæk have forsikring til ejerne?

2) hvis man er et børsnoted selskab, skal man så også have forsikring til de knap 15.000 aktionær?

Håber i kan svare på dette.

1 ja ejerne vil jo være en af de 250 ansatte  - det er ikke en forsikring på ejerne men på alle de ansatte  Ejere er jo kun et spørgsmål i arbejdsskadeforsikring når de er alene fordi nogen ikke tænker man er ansatte når man ikke har løn eller omsætning, men det er man

2 nej til de ansatte alene. Ejer ses som ansat uanset løn hvis han er ene ejer (eller to der deltager fælles) da de jo skal lave regnskab rapport osv og loven har derfor fastsat at ejeren (ofte jo også direktøren samtidigt) skal omfattes. Kan man vise der er nogle af ejerne som slet ikke har med driften at gøre, så bør det række at registrere den ENE som er direktør - men det kan være lidt gråområde hvis de andre ikke laver andet end arbejder for det CVR som de jo så ikke må arbejde for løn eller ikke løn

vh John Hannover

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)