Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af vare fra udenlands firma

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen John.

Jeg har et møde med en revisor/advokat i morgen, så håber jeg, at jeg kan blive lidt klogere på dette område. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bor i Rumænien, og varerne sendes fra Rumænien, er du rumæsk skattepligtig!

Grænsen på 280.000 kr gælder salg til private kunder, den er irrelevant, hvis du sælger B2B. Sælger du B2C og omsætter for over 280.000 kr skal du afregne dansk moms, men er stadig skattepligtig i Rumænien.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var netop også det jeg tænkte. For det gav ikke helt mening at jeg skulle betale dansk skat, når jeg som sagt bor og sælger fra Rumænien... Men mange tak for hjælpen. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Der er en grænse jeg ikke kan i hovedet men tror 280.000 kr, hvor du omsætningsmæssigt bliver dansk momspligtig

Som jeg forstod det var der tale om B2B salg, den omtalte grænsen gælder kun for privat salg.

Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så den grænser gælder faktisk ikke for mig? Mit fokus er selvfølgelig at sælge til andre firmaer, ikke private

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hansen:

Så den grænser gælder faktisk ikke for mig? Mit fokus er selvfølgelig at sælge til andre firmaer, ikke private

nej ikke ved B2B og ikke B2C- hvis din virksomhed er etableret i Rumænien køres derfra

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en anden ting. Nu har jeg også fået en leverandør i Danmark, som er villig til at yde "dropshipping" til mine kunder i Danmark. Jeg tænker, at jeg i dette tilfælde skal betale dansk moms, men beskatningen vil vel stadigvæk være i Rumænien? Eller hvordan er det lige præcist det foregår?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hansen:

Lige en anden ting. Nu har jeg også fået en leverandør i Danmark, som er villig til at yde "dropshipping" til mine kunder i Danmark. Jeg tænker, at jeg i dette tilfælde skal betale dansk moms, men beskatningen vil vel stadigvæk være i Rumænien? Eller hvordan er det lige præcist det foregår?

Du har helt ret!

Beskatning foregår derfra hvor du driver virksomheden.

Når varen bliver indenfor kongerigets grænser er der også leveringsted i DK og derfor også momsafregning i DK

Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, så det var ikke helt forkert gættet :) Mange tak for hjælpen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)