Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frustration over manglende tro fra bank

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har I 1½ års tid arbejdet med en ide, som er ved at blive til virkelighed " efter hårdt hårdt arbejde". Ideen/virksomheden koster ikke det store at holde kørende, men det koster at få den lavet, har forhandlet mig frem til en kanon pris og fundet et firma som rammer alle de behov jeg har brug for. 

Har 2 med ind over virksomheder, som hver har fået en lille anpart i virksomheden og som har en kæmpe netværk/kundekreds som. 

Jeg står nu i en fase som faktisk er utrolig spændende " stilheden før stormen" men stadig nervepirrende fordi " om det nu lykkedes" Men så røg jeg lige tilbage på jorden da afvisningen kom fra banken. 

Dog er alt klart, forretningsplan, 5 års plan, updates til videreudvikling og kunder etc etc. Alt er målt, vejet og læst op på. 

Selvom min økonomi faktisk er fin, så bliver jeg afvist gang på gang hos banken, grundet det er nystart af virksomhed og det er for usikkert for dem. 

Så mit spørgsmål er: 

Låne behovet er under 200.000 for at få det hele skudt igang.

Banken siger nej.

Procent mæssigt har jeg lidt tilbage, men vil gerne undgå at få investorer ind fra start.

Fra start, så tager det ca. 6 måneder at få lavet og bliver betalt pr.måned.  

Hvordan ville I få den ønskede start kapital ind? 

Håber I har nogle erfaringer og råd, da jeg skal til at få nogle hjul på den her idé så det kan gå fra idé til virksomhed. 


Mvh Ken

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden sikkerhed kommer du nok ikke langt med banken, ligemeget hvad. Jeg har været involveret i firmaer både i Asien, USA og Skandinavien, og jeg må sige at de danske banker er i en helt egen liga når det gælder at være skeptiske og tilbageholdene overfor iværksættere

Hvis du har en OK privatøkonomi og ikke har behov for mere end 200.000kr. kan et alternativ måske være at finansiere kapitalen privat, via et forbrugslån? Det koster selvfølgelig meget mere i renter, men hvis du har tro på ideen og alternativet er at ikke komme igang i det hele taget, så er det måske en chance du er villig til at tage.

Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mick,

Tak for hurtigt svar. 

Du har helt ret, der er ikke meget at komme med fra de danske bankers tro på iværksætteri desværre ! Det har hvert fald overrasket mig især når der er så stor fokus og applaus for det i medierne. 

Jeg har haft talt med de forskellige forbrugslåns muligheder og de er selvfølgelig klar på at sige ja, men renterne og udgifterne ved dette er fuldstændig i en anden verden. Men du har helt ret angående - hvis det er det som skal til. 

Er mere end villig til at acceptere det for at få ideen igang. Men hvis der var andre alternativer eller erfaringer at gøre brug af, så ville det jo være godt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nogle private og offentlige fonde som tilbyder softfunding. Jeg deltager selv i et startup hvor vi har fået penge fra InnoBooster samt en privat fond.

Ca 28% af ansøgningerne under 500.000 får tilsagn hos InnoBooster, så der er fine muligheder hvis dit projekt er indenfor rammerne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig men det lyder rimeligt mærkeligt at du ikke kan låne sølle 200.000 DKK, enten af banken eller skaffe dem på anden måde. På mig nyder beløbet næsten for lille og useriøst, har du overvejet om banken også har den holdning? Hvad er bankens begrundelse for afvisning? har du prøvet andre banker? har du mulighed for at stille sikkerhed ? bidrager du selv med at indskyde nogle penge i projektet? ?

Hvis din ide er så super godt burde det da også være muligt at låne en stor del af pengene fra venner / familie eller andre investorer.

  

Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Samme tanke havde jeg også, samt samme opfattelse af beløbets "størrelse" 

Kan desværre ikke stille sikkerhed da jeg bor i leje og kun firmabil. Dette var også bankens svar. 
Har selv lagt omkring 150.000 i af egen lomme. 

Ideen er super god, har også kunder til den fra start af. Dog tager jeg ikke familie og venner med ind over. 

Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:
Ca 28% af ansøgningerne under 500.000 får tilsagn hos InnoBooster, så der er fine muligheder hvis dit projekt er indenfor rammerne.

Du glemmer så bare innovationsfonden krav, så umiddelbart virker det ikke som om at deres krav opfyldes.

fra innovationsfondet hjemmeside.

Vi stiller krav
Vores investering kræver hverken, at vi får ejerandele eller penge retur – men vi kræver, at din idé har forretningsmæssigt potentiale, og at innovationsprojektet er gennemtænkt. Som virksomhed skal du vise, at I enten har en vis omsætning eller har tiltrukket ekstern kapital. Som start-up er det nok med et stærkt team, der har lovende resultater at bygge på.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Vi fik en investering uden hverken omsætning eller anden investering, men en god ide med et stort potentiale og et godt team.

Det kan sagtens lade sig gøre og tror at mange iværksættere overser denne mulighed. Du kan få dækket udviklingsomkostninger og 1/3 af de timer du putter i men en maks timesats på 750 kr.

Det er et forsøg værd.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej nicolai

Et godt team med relevant uddannelse er nok meget vigtigt for et positivt udfald.

Nicolai Lundgaard:
Det kan sagtens lade sig gøre og tror at mange iværksættere overser denne mulighed

Absolut enig med dig, men fonden har nu heller ikke været specielt god til at sælge sig selv, hvilket jo er en skam.

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)