Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor hurtigt kan man forvente besøg fra google på sin blog?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har været igang med at blogge/skrive om økonomi og investeringer i lige over 1 måned nu, og har virkeligt fået knoklet for at få skrevet en masse gode artikler om emnerne på små 22.500 ord, begyndt så småt at få links til at pege min retning m.v. og selvfølgelig onsite SEO som meta nøgleord osv.

jeg har valgt emner som folk søger efter, takkede været råd fra en tidligere tråd herinde.

Jeg er nu kommet dertil at jeg efter lige over 1 måned har nået 17 unikke besøg fra google (Jeg er selv et par af dem) så lad os sige omkring 10-12 besøg fra google. 

Jeg syntes ikke at det lyder af særligt meget, på trods af at jeg har lagt ret mange timer i tekstarbejdet, SEO arbejdet og optimering af siden, men hvad har i andre af erfaringer? 

Hvor længe er der gået fra i startede op, til i nåede bare 5-10 besøg fra google om dagen (lige for at tage et eksempel). 

hjemmesiden det handler om er https://stabilokonomi.dk/

Jeg ser frem til at høre lidt om jeres erfaringer og måske råd? :)

Mvh

mark

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Meta keywords tagget har ikke rigtig nogen effekt længere, Google har selv været ude og sige at de ikke bruger det til noget mere, men det betyder ikke så meget.

Det kommer meget an på søgeordet, og hvor meget konkurrence der er i forvejen. Men du skal ikke regne med at se nogle resultater inden for de første par måneder, medmindre der intet konkurrence er på søgeordet.

Det kunne hjælpe hvis du gav nogle eksempler på keywords du går efter, og dit link til artiklen.

Søgemaskineoptimering er dog ikke bare noget der sker over nogle dage eller uger. Hvis du ikke allerede har opbygget et netværk, fra hvor du hurtigt kan få gode links, så kan det godt tage mange måneder før du begynder at se resultater under keywords med meget konkurrence.

Jeg kan også anbefale at skaffe dig Majestic eller Ahrefs, og så ellers finde blogs som tillader gæsteindlæg som har en god DA (Domain authority) og TF (trust flow), og selvfølgelig gode backlinks. Hvis du virkelig vil ind i seo-gamet, skal du sætte dig ind i at analysere og forstå en link profil, så du ikke spilder tiden på værdiløse links.

Ellers hvis du synes at du har noget yderst relevant og nyt for medierne, så prøv at skrive en pressemeddelelse.

Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Bonzer Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark!

Super fed blog, og gode artikler!Yes

"Hvor hurtigt kan man forvente besøgende fra Google på sin blog?"

Jeg er ikke den skarpeste på SEO hos Bonzer, men jeg vil forsøge at besvare dit spørgsmål så godt som muligt :-)

Det er meget svært at sige, og der er rigtig mange faktorer der spiller ind. Hvis man gerne vil i top 10, er den gennemsnitlige tid tættere på 1 år, end 1 måned. Skal jeg så vente 1 år? Nej, det er også muligt at komme hurtige op i søgeresultaterne hvis man har opbygget en god DR (Domain Rating) og UR (URL Rating). Jo stærkere dit hoveddomæne er, jo hurtigere vil du ranke. Når det er en helt ny side, vil jeg derfor ikke sige at det er unormalt at der går 2-3 måneder før du ser gode resultater, men man kan gøre det hurtigere. Det afhænger også rigtig meget af hvor høj KD (Keyword difficulty) der er på de søgeord du har valgt. Der vil være nogle der vil tage rigtig lang tid at ranke på, og der vil være nogle man kan ranke på indenfor 2 uger. Det er her også vigtigt at tilpasse sine SEO tekster, og sørge for at hele ens opbygning er optimeret til det keyword. Har du også SEO optimeret din metabeskrivelse, og titel tag?

Du kan evt. læse denne artikel fra Ahrefs, hvor de forklarer lidt om ranking: https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/

Du kan her se UR og DR på dit domæne:



UR er den metric der har den højeste correlation med google rankings, så det er først når den begynder at stige, at du begynder at se nogle rigtig gode resultater. 

Jeg vil anbefale at gå ud og analysere hvilke sider der har høj UR og DR, hvor du har mulighed for at få links ved at skrive noget godt indhold. For at sætte det på en spids, så ville du med ét link fra Berlingske eller lign. højst sandsynligt mærke et kæmpe boost de kommende dage. Linkbuilding er virkelig kvalitet fremfor kvantitet.

Du må endelig skrive hvis du har nogle spørgsmål. Jeg kan selvfølgelig ikke gå helt i dybden her, og det er ikke et nemt spørgsmål at besvare i sådan en tråd her.´s

Founder & CEO hos Bonzer // Founder hos Akasse-eksperten.dk

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:

Meta keywords tagget har ikke rigtig nogen effekt længere, Google har selv været ude og sige at de ikke bruger det til noget mere, men det betyder ikke så meget.

Det kommer meget an på søgeordet, og hvor meget konkurrence der er i forvejen. Men du skal ikke regne med at se nogle resultater inden for de første par måneder, medmindre der intet konkurrence er på søgeordet.

Det kunne hjælpe hvis du gav nogle eksempler på keywords du går efter, og dit link til artiklen.

Søgemaskineoptimering er dog ikke bare noget der sker over nogle dage eller uger. Hvis du ikke allerede har opbygget et netværk, fra hvor du hurtigt kan få gode links, så kan det godt tage mange måneder før du begynder at se resultater under keywords med meget konkurrence.

Jeg kan også anbefale at skaffe dig Majestic eller Ahrefs, og så ellers finde blogs som tillader gæsteindlæg som har en god DA (Domain authority) og TF (trust flow), og selvfølgelig gode backlinks. Hvis du virkelig vil ind i seo-gamet, skal du sætte dig ind i at analysere og forstå en link profil, så du ikke spilder tiden på værdiløse links.

Ellers hvis du synes at du har noget yderst relevant og nyt for medierne, så prøv at skrive en pressemeddelelse.

Jeg vidste godt at meta keywords ikke betyder det store mere, men jeg har lavet dem trods alt, bare for en sikkerheds skyld. Jeg har arbejdet meget på onsite SEO fremfor offsite, da jeg kan læse mig frem til at det er fremtiden. :)

Jeg går eftersøgeord som ''spare penge'' Hvad er crowdlending'' ''opsparing'' som nogle eksempler.

Rigtig god ide med gæsteblog indlæg. Hvor ser jeg om en blog har en god DA og TF?

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrich Svarrer:

Hej Mark!

Super fed blog, og gode artikler!Yes

"Hvor hurtigt kan man forvente besøgende fra Google på sin blog?"

Jeg er ikke den skarpeste på SEO hos Bonzer, men jeg vil forsøge at besvare dit spørgsmål så godt som muligt :-)

Det er meget svært at sige, og der er rigtig mange faktorer der spiller ind. Hvis man gerne vil i top 10, er den gennemsnitlige tid tættere på 1 år, end 1 måned. Skal jeg så vente 1 år? Nej, det er også muligt at komme hurtige op i søgeresultaterne hvis man har opbygget en god DR (Domain Rating) og UR (URL Rating). Jo stærkere dit hoveddomæne er, jo hurtigere vil du ranke. Når det er en helt ny side, vil jeg derfor ikke sige at det er unormalt at der går 2-3 måneder før du ser gode resultater, men man kan gøre det hurtigere. Det afhænger også rigtig meget af hvor høj KD (Keyword difficulty) der er på de søgeord du har valgt. Der vil være nogle der vil tage rigtig lang tid at ranke på, og der vil være nogle man kan ranke på indenfor 2 uger. Det er her også vigtigt at tilpasse sine SEO tekster, og sørge for at hele ens opbygning er optimeret til det keyword. Har du også SEO optimeret din metabeskrivelse, og titel tag?

Du kan evt. læse denne artikel fra Ahrefs, hvor de forklarer lidt om ranking: https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/

Du kan her se UR og DR på dit domæne:



UR er den metric der har den højeste correlation med google rankings, så det er først når den begynder at stige, at du begynder at se nogle rigtig gode resultater. 

Jeg vil anbefale at gå ud og analysere hvilke sider der har høj UR og DR, hvor du har mulighed for at få links ved at skrive noget godt indhold. For at sætte det på en spids, så ville du med ét link fra Berlingske eller lign. højst sandsynligt mærke et kæmpe boost de kommende dage. Linkbuilding er virkelig kvalitet fremfor kvantitet.

Du må endelig skrive hvis du har nogle spørgsmål. Jeg kan selvfølgelig ikke gå helt i dybden her, og det er ikke et nemt spørgsmål at besvare i sådan en tråd her.´s

Mange tak Ulrich! Det er jeg rigtig glad for at høre. jeg har forsøgt at gøre dem så interessante som muligt med brugbar info, som holder i lang tid.

Ja jeg tænker også at det tager længere tid at nå på side 1 på google. Jeg kan se mit gennemsnit på google search console dog ligger på nummer 138, og dog falder hver dag stille og roligt ( lå på et snit der hed nummer 153 i fredags, så gennemsnittet er faldet med cirka 5 om dagen). 

Så det betyder en del af min forside er stærk? For så kan jeg godt forsætte med at linke til den og styrke dens placering, så resten af siden følger med :)?

Rigtig spændende artikel, den skal jeg lige læse igennem med det samme.

Ja jeg har optimeret min metabeskrivelse og titel tag :)

Jeg forsøger at opdatere min blog flere gange om ugen, for at få google til at se min side endnu mere, men jeg ved ikke om det er overkill, da jeg helt sikkert ikke kan forsætte i samme tempo i fremtiden? 

Mange tak for dit svar, rigtig dejligt fyldestgørende.

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Bonzer Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igenSmile

"Så det betyder en del af min forside er stærk?"

Ja, hvis dit hoveddomæne Stabiløkonomi.dk er stærkt, så vil det også gavne alle dine andre sider.

HVIS du husker at lave intern linkbuilding, det er meget vigtigt. Du kan se det som et spindelvæv hvor du skal fokusere på at sørge for at alle dine sider linker sammen :-)

Founder & CEO hos Bonzer // Founder hos Akasse-eksperten.dk

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver rigtig god mening. 

Jeg plejer altid at linke til minimum 1-2 andre artikler på siden, for netop at få google til at indexere siden endnu bedre. 

Jeg bruger yoast, som hjælper med SEO optimering af mine artikler, og det virker ret godt (wordpress plugin) 

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Bonzer Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Super!

Yoast er et rigtig godt værktøj!

Founder & CEO hos Bonzer // Founder hos Akasse-eksperten.dk

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrich Svarrer:

Super!

Yoast er et rigtig godt værktøj!

Jeg forsøger at benytte det så meget som muligt.

Alt i alt så kan jeg se på den side du linkede til, angående længende af hjemmesiders ''levetid'' afgjort gør en forskel, så jeg skal bare forsætte kan jeg se. Jeg troede ikke at en hjemmesides levetid gjorde så meget forskel på google, men de har selvfølgelig nok nogle algoritmer som hjælper placeringer på google. 

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis andre har erfaringer med deres blogs eller hjemmesider og jeres fremgangsmåde, tages de gerne imod med kyshånd :-)

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)