Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke lønmodtager, ikke erhvervsdrivende!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er daytrader på fuld tid men gør det ikke igennem et selskab da jeg helst vil slippe for det administrative. Men gad vide om jeg stadig har ret til visse fradrag? Kan jeg f.eks. trække de 2 skærme fra som jeg har købt i år for bedre at kunne trade? Eller kræver det man opretter et selskab først? Giver mit spørgsmål mening? Ha en god dag.

Mvh Steffen

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret til fradrag som enhver anden virksomhed dvs udgifter du har for at opnå din omsætning, er det betegnet som hobby må du ikke fradrage et eventuel underskud.

Jeg synes du skal oprette et enkeltmands virksomhed uden moms og få et cvr nr, du slipper ikke for et årsregnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:
Du har ret til fradrag som enhver anden virksomhed dvs udgifter du har for at opnå din omsætning, er det betegnet som hobby må du ikke fradrage et eventuel underskud.
dog vil skat nok ikke - når du ikke har firma, acceptere to skærme bare tages som fuld udgift i anskaffelsesåret - da de jo må forventes at holde længere (og måske også bruges privat) Her vil de normalt forvente de når du er CPR afskrives over deres alm. levetid når du bare trækker det fra som privat (ellers kunne du jo også stoppe næste år og have fået fuld skatterabat på indkøbet uanset hvad - hvor de jo i selskabsform og virksomhedsform skal købes ud igen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)