Vi har som samfund rigeligt med alvorlige problemer, så der er nok for politikerne at tage fat på. De kunne jo starte med den høje skat. Eller de kunne begynde at gøre sig tanker om, hvordan de små årgange om føje år skal betale for de store årgange. Det bliver svært, at få det regnestykke til at gå op.
STOP SÅ!
Så høje krav må du ikke stille til vores politikere, der kun har øje for nemme populistiske holdinger /løsninger. De samfundsmæssige mere alvorlige udfordringer glider de altid af på.
Jeg vil gerne rose John Hannover for hans indlæg! Synes det er så korrekt skrevet. Og jeg helt generelt træt af at medier drejer sig om at finde en bagatel sag at hænge ud, fordi de ved at det vil hidse nogen op og så himler de op og helvede er løs og medierne jubler over deres historie er stor...
Ville sådan ønske folk prøvede at tænke lidt (og jeg tænker ikke på nogen her på siden, men generelt i samfundet i diverse kommentarer til "sensationsartikler". Tænk ind på jeres egen arbejdsplads, hvad ville folk udefra tænke om de dispositioner i gør jer? For jer er det helt naturligt... Tænk på ham eller hende der står nede på kommunen, men de kan ikke hjælpe pga. IT-problemer. Tænk på kassedamen der ikke kan modtage Mobilepay men kun alm. dankort grundet tekniske problemer. Så himler folk op, men de kommer måske selv fra den modsatte side, hvor nogle ringede til kontoret hos VVS firmaet og himlede op over deres toilet ikke var kommet, hvor man så sidder efter kunden har lagt på og gør grin med ham, for i ved jo godt selv at den lastbil var punkteret og ikke nået færgen eller hvad fanden ved jeg. Men folk tror bare ikke på andre hvis man siger det, og der skal ingenting til en shitstorm som i mange tilfælde er totalt uretfærdig!
Ja, lang snak, men er bare generelt så træt af den shitstorms journalistik der ofte hærger i den danske medieverden, kan man få 2% af befolkningen til at lave ballade mod nogen, så er det godt... suk...
Nå, det var som sagt nogle helt generelle betragtninger og ros til Johns indlæg med hvor små mængder det reelt drejer sig om og årsager til hvorfor man ik gør hverken det ene eller andet. Og hvorfor viser HM ikke deres beviser. Ja i mine øjne er det latterligt de skal tvinges til det. Hvem siger de reelt har nogen? De har nogle kvalitetsfolk der vurderer nogle containere... De siger god eller dårlig, og så ryger det bare på en svind konto... hvordan skal det bevise noget som helst over for pressen??? Nogle gange er det måske bedre bare at tie stille og vente på shitstormen er ovre, for fornuft vil alligevel blive dårligt modtaget når først shitstormen ruller...
Ja, lang snak, men er bare generelt så træt af den shitstorms journalistik der ofte hærger i den danske medieverden, kan man få 2% af befolkningen til at lave ballade mod nogen, så er det godt... suk...
Så nu er det måske ikke dig der har startet hele debatten - Du gjorde det nok næppe bare for sjov, tilmed pyntede du på historien for tøjmængden blev pludselig til rigtigt mange tons tøj!
Har stadig ikke forstået hvorfor du mener at firmaet de skal stå til regnskab overfor dig eller underlødige medier.
men at deres påstande hvorfor de brænder tøj er ikke hele sandhed
måske - måske ikke - du ved det jo ikke. De brænder ikke for sjov - og hvis de har mistanke om fugt og kim - uanset det kan vises i hver buks, så skal det brændes, ligesom produktionsfej - syning der skrider, bly/nikkel osv - så går det op i røg Jeg er enig med de som mener, at vi dels ikke kan kende sandheden og jeg forstår de ikke vil svare andet end de gør da det så også misbruges til mistillid.
Der er MEGET mere tøj som futtes af fordi vi alle køber for meget og ikke slider i bund (jeg gør siger min kone let bebrejdende ) og hvorfor skal vi have argentiske æbler sejlet med CO2 forbrug hele året - og sådan kunne man blive ved og finde langt mere alvorlige overforbrug end 0,1 promille (1/10.000) af en tøjproducents produktion
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER