Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlige undskyldninger af de danske tøj virksomheder

Side 3 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 18:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvad er det så lige du vil bruge fugtskadet tøj til, der ofte er inficeret med skimmelsvamp og dermed sundhedsskadeligt?

Test afslører: Tøj er tilsyneladende fejlfrit

Operation X har fået lavet en test, som sår tvivl om H&M’s forklaring. Redaktionen er kommet i besiddelse af bukser fra de partier, som blev sendt til afbrænding i Roskilde 15. juni. To forskellige typer bukser er herefter sendt til test på det uafhængige testlaboratorie, Eurofins. Laboratoriet har derudover testet to lignende par bukser, som er købt i helt almindelige H&M-butikker. Formålet er at afklare, om der er forskel på bukserne i butikken og de partier, der blev destrueret.

På laboratoriet er de fire par bukser blevet testet for koncentrationer af en lang række udvalgte kemikalier, der er kendt for at udgøre en sundhedsrisiko, hvis de overskrider grænseværdier, som er fastsat af EU eller danske regler. Bukserne er også blevet testet for den totale mængde af bakterielle kim samt colibakterier for blandt andet at efterprøve, om bukserne er skadet af kloakvand.

Testen viser, at ingen af bukserne indeholder spor af de kemikalier, de er blevet testet for. Den totale mængde af bakterielle forekomster på bukserne er helt normal og svarer til mængden, man ville kunne forvente af bukser, der har hængt i en butik. Der er heller ikke fundet coliforme bakterier på nogle af bukserne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 18:09 | Låst

Jeg har ingen kendskab til H&M augmentation.

Men som john tidligere skev bliver en del tøj fugtskadet, Så derfor må man også antage at der er inficeret med skimmelsvamp.  

Men forstår ikke hvorfor dælen du hidser dig op over at nogen brænder lidt tøj af, uanset begrundelsen for det - vi laver altså i et frit land hvor hverken du eller Ekstrabladet skal bestemme hvad andre gør men deres egne midler, så længe det ikke er ulovligt.

Tilmeldt 20. May 07
Skrevet kl. 18:32 | Låst

Jeg hidser mig ikke op og selvfølgeligt har de lov at brænde alt de tøj de har lyst, men synes at det er for dårligt at de påstår at tøjet er beskadiget af kemikalier men vil ikke fremlægge dokumentation for det, der må være en årsag til det.

Desuden brændes noget tøj som ikke er beskadiget, så skulle man også fortælle hvad er årsag til det.

Selvfølgeligt vi lever i frit verden og det behøver ikke at gøre det, men man skal være virkeligt naiv hvis man tror på deres argumenter for at brænde tøjet.

Desuden kan jeg ikke fordrage når de lyver.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 18:40 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sam50:
så skulle man også fortælle hvad er årsag til det.

Sagde du ikke lige at vi levede i en fri verden?  Hvorfor i alverden skulle de så retfærdiggøre overfor dig eller andre hvorfor de vælger at brænde lidt tøj, i den konkrete  sag handler det om ca. 1.2 ton tøj.   

Hele denne latterlige sag viser jo bare at vi danskere ikke har nogle alvorlige problemer at forholde os til.  Get a life siger jeg bare! 

Tilmeldt 20. May 07
Skrevet kl. 18:56 | Låst

Ravn:
Hele denne latterlige sag viser jo bare at vi danskere ikke har nogle alvorlige problemer at forholde os til.  Get a life siger jeg bare! 

[

Sagen bliver debatteret i flere aviser, radio og fjernsyn.

Så lad nu være udtale dig på andres vegne.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 19:03 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Sandheden er nok nærmere, at den her nyhed er nem at forstå fordi H&M og Bestseller fremstilles som de onde. Det samme ser man når økologi gang på gang fremstilles som vores redning, mens konventionelt landbrug kun er dårligt. Det sjove er bare, at der ikke ville være føde nok til alle uden den konventionelle landmand. Eller tag eksemplet med affaldssortering, der i de seneste år er blevet så moderne. Ingen taler højt om, at lastbilerne nu kører land og rige rundt med affald, for at aflæsse det det rigtige sted, modsat før i tiden hvor langt størstedelen bare blev brændt.

Vi har som samfund rigeligt med alvorlige problemer, så der er nok for politikerne at tage fat på. De kunne jo starte med den høje skat. Eller de kunne begynde at gøre sig tanker om, hvordan de små årgange om føje år skal betale for de store årgange. Det bliver svært, at få det regnestykke til at gå op.

Tilmeldt 20. May 07
Skrevet kl. 19:09 | Låst

[

Ravn:

Det er jeg ikke så sikkert på for sagen bliver debatteret i pressen, radio og fjernsyn.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 19:10 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sam50:
Sagen bliver debatteret i flere aviser, radio og fjernsyn.

Det viser jo bare tydeligt at vi dæleme ikke har nogle rigtige problemer her i vores lille trygge hyggelige land! Bare fordi TV / aviser skriver om det og forsøger at blæse det op et kæmpe problem ved at inddrage nogle eksperter (som de jo altid gør), siger jo vist mere om at de fleste medier er i forfald!

Sam50:
Så lad nu være udtale dig på andres vegne.

Hvor udtaler jeg på andres vegne? Hvorfor er det du konstant prøver at miskreditere mig?   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12 | Låst

Det er jo let i aviser at kaste sig over et eller andet som sælger aviser og skaber harme.

Hvad skulle H&M og Bestseller gøre.

Forære det væk herhjemme i konkurrence med det de sælger er vel ikke nogen brugbar tanke. Sende det til Afrika, hvor mange lande netop siger de gerne vil være fri for tøjhjælp, da det smadrer deres egen tøjindustri som ikke kan overleve hvis det flyder med gratis tøj - og dyrt at transportere er det - og uddele osv?

De som har størst interesse i at undgå spild, er de som producerer det - H&M og Bestseller - uanset det er spild til fugtskade eller andet, for hver stykke tøj har kostet at producere og transportere - så helst sælger de det jo i butikkerne. At en prøve ikke viser bakterier i tøjet f.eks beviser ikke meget. Hvis det bedømmes at en container har været fugtramt - luger lidt osv - så kan der jo godt i midten være OK ting, men sortering umuligt

H&M tallene drejer sig om ca 0,01% af deres produktion (der kan også være tale om andre fejl som ført konstateres sent - bly i knapper, søm der skrider ved brug. De har ingen interesse i som sådan at betale for produktion og så bare uden grund afbrænde

Spild er altid irriterende - der er oceaner af madspild, kød der destrueres, grøntsager, fisk, brød osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 07
Skrevet kl. 19:14 | Låst

Ravn:
Hvor udtaler jeg på andres vegne? Hvorfor er det du konstant prøver at miskreditere mig?   

Ravn, jeg vil ikke miskrediterer dig, men du skriver selv vi dansker, så udtaler du dig også på andres dansker vegne.

Side 3 ud af 9 (86 indlæg)