Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget tøjmærke?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu har jeg gået med tanken om at lave min egen hjemmeside, hvor jeg sælger tøj, som skal ramme piger og kvinder i alderen 13-35 år. 

Men tænker at jeg ville starte et sted, og det er så at købe fx et par helt almindelige bukser hjem også selv sætte nitter på og derved re-designe dem, og sælge dem over trendsale og div. facebookgrupper.

Men så slog den tanke mig, at jeg kunne købe nogle billige t-shirts hjem og lave et "V" på brystet (eftersom at jeg hedder Valentin til efternavn og ønsker at min mærke skal hedde noget med det), som en kollektion af mit eget mærke. Men må man det?

Købe tøj hjem og lave sit eget logo, og sælge det på trendsale og div. grupper, når jeg er under 18, uden cpr nr. osv?

Hilsen en fremtidig iværksætter 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg må godt lave mit eget logo og sælge det, men ikke optræde som eget firma, uden jeg har fået dispensation eller det står i mine forældres navn?

-Men jeg må godt re-designe bukser lovligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

MariaValentin:

Så jeg må godt lave mit eget logo og sælge det, men ikke optræde som eget firma, uden jeg har fået dispensation eller det står i mine forældres navn?

-Men jeg må godt re-designe bukser lovligt?

Forudsat du kan købe det som helt neutralt så ja men - du må ikke sælge til andet end måske familie da du jo ikke kan stå til ansvar for økonomi, kemiske stoffer og meget andet - så sælge det er jo meget begrænset - Det er ikke ulovligt at sætte eget tryk på forudsat du har noget helt neutralt IKKE mærkevare tøj at arbejde med

At sælger = optræde som firma som udgangspunkt. Du vil heller ikke måtte købe ind uden for EU til formålet uden CVR = firma og heller ikke lave betalingsløsninger uden CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maria.

Du er forhåbentlig ikke uden CPR-nummer. [;-)]

Du kan godt få et CVR-nummer (en virksomhed) som umyndig. Jeg har skrevet et indlæg om det - se her: http://kaspermfriis.dk/hvordan-stifter-man-virksomhed-umyndig/

Tillad mig at bringe en konstruktiv kommentar, som du kan tolke negativt, men den er uhyre vigtig! Vær opmærksom, inden du starter et tøjmærke. Utrolig opmærksom.

Der findes tusindevis af mindre webshops, som sælger tøj online. Rigtig, rigtig mange. Og det betyder, at markedet er proppet. Det er derfor sjældent nok med unikke designs, hvis du bide dig fast i markedet. God marketing, en fremragende webshop og en utrolig målrettet brand-opbygning mod din målgruppe. 

Hvis jeg husker korrekt, så omsætter Zalando, som jo er en tøjwebshop, for 2,6% af HELE den omsætning, der er på det danske e-handelsmarked. Det er altså en GIGANTISK webshop - og den skal du også konkurrere med i et vidst omfang. 

Ydermere er det (næsten) umuligt at opnå gode SEO-mæssige placeringer på ord som "tøj:" Her er konkurrencen også enorm. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)