Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor nødvendig hvert år ? Eller kun når der er nævneværdig omsætning ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stadig i opstart fasen, og er i tvivl om jeg skal have revisor mht. 2017, hvor jeg ikke har haft det store salg

Det var fint med revisor mht. 2016, hvor jeg havde haft en del udgifter mht. design af webshop

Mit spørgsmål idag drives bl.a. af et ønske om at begrænse mine udgifter, bl.a. pga. det begrænsede salg.  

Men jeg er i tvivl om, hvorvidt det er god stil kun at bruge revisor når der er god omsætning - fremfor at have vedkommende hvert år, dvs. hele tiden at have professionelle øjne på ens regnskab i virksomheden. 

Hvad mener I, har I selv stået i lignende situation, eller har en holdning til spørgsmålet at have revisor efter behov, fremfor hvert år?

Tak, vh Martin Vestergaard

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Der er nogle regler i forhold til fravalg af revision mv., som du skal overholde. Dermed kan man ikke altid bare fravælge år til år. Men måske kan du.

Vil du fortælle lidt mere omkring din virksomhed? Er det et ApS? Hvilken type erklæring giver din revisor - Assistance, review, udvidet gennemgang eller revision?

Hvor meget har du af omsætning og balancesum i år og sidste år? Antager der kun er dig selv ansat?

Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikokj

Har du et link til de regler du omtaler (og tak). 

Det vil føre for vidt med detaljer fra min virksomhed her, det er mere det principielle jeg spørger om her på Amino

Vh Martin Vestergaard

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne er at du kan fravælge revision hvis din virksomhed i to efterfølgende år ligger under på to af følgende krav:

Omsætning: 8 millioner

Balancesum: 4 millioner

Gennemsnitsligt antal ansatte: 12

Hvis din virksomhed gør det i to efterfølgende år, så er der ingen grund til at have en revisor påtegning. Men der er nogle krav i forhold til fravalg om revision:

1) Det skal ske på den ordinære generalforsamling 

2) Det skal fremgå i ledelsespåtegningen i det seneste årsregnskab, hvor ledelsen skal erklære sig enig.

3) Vedtægterne i virksomheden skal være opdateret.

Kan ikke forestille mig at du kan fravælge i år, hvis du har haft revision sidste år pga. punkt 1 og 2. 

Har ikke et link, det er paratviden som revisor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vidt jeg kan se er du en enkeltmandsvirksomhed og dermed har du ikke i vedtægter eller andet valgt revisor eller krav om det

Var du/er du et selskab - så kan du kun fravælge for fremtid - på den ordinære generalforsamling der behandler regnskabet (det vil hvis du har haft revisor og ikke har fravalgt - så tidligst en gang i 2018)

Du kan i enkeltands sagtens bare bruge revisor når du vil  og sagtens bruge en bogholder i mange fald - billigere. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover

Også tak for dit brugbare svar. 

Ja, korrekt mht PMV

Vh Martin Vestergaard

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, hvis det er et enkeltmandsvirksomhed så er der ikke revisionspligt og i såfald tvivler jeg meget på at revisor har givet en revisionserklæring på regnskabet. Det er ihvertfald ikke den bedste løsning for nogen af jer. Hvis din revisor endelig giver en erklæring med sikkerhed og du ønsker det hvert andet år, så bliver hvert andet år formentlig dyrere. Revisor skal have overbevisning omkring primobalancen, så det skal laves noget ekstra arbejde.

Antog i svaret ovenfor, at det var et kapitalselskab som jeg spurgte til i første post.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre er inde på så er det ikke et "must" at du har en revisor ind over dit regnskab.

Og når du har lav omsætning i din webshop, så er pengene måske bedre brugt et andet sted.
Men kun måske... Det kommer meget an på hvad din virksomhed helt konkret laver inden for hvilken branche.

Jeg havde heller ikke revisor på i de første mange år jeg drev virksomhed, men da jeg så stiftede mit første ApS var jeg nødsaget til det (dengang var det lovpligtigt ved bl.a. ApS'er). Og der fik jeg en øjenåbner over for hvor mange penge vi i bund og grund havde snydt os selv for. Vores revisor tjente flere penge hjem til os, end hvad vi fik i form af regninger fra ham. Så tjente vitterligt sig selv hjem + noget ekstra.

Og i dag vil jeg nødigt skulle undvære en revisor. Så sent som I dag har jeg lave haft en kort snak med vores revisor over telefonen, i forbindelse med nogle forskellige kurser vi skal på i virksomheden, hvor noget af undervisningen kommer til at foregå i den anden ende af landet og vi derfor også skal have overnatninger m.m. Så der er en del blandede ting omkring hvad der kan trækkes fra og hvad der ikke kan trækkes fra. Og i stedet for at skulle rydde op i det i forbindelse med årsregnskabet, så kan vi ligeså godt få det lagt korrekt i systemet allerede nu.

Bottom-line: Du behøver ikke en revisor lige nu og her, hvis du vel og mærke selv føler at du har styr på tingene.
Men når du begynder at få nok penge i kassen til det, så kunne det nok være en god idé at få en revisor til bare lige at løbe tingene igennem.

Jeg lavede i øvrigt et indlæg et indlæg i min vlog for et halvt års tid siden, om det at bruge en revisor. Essensen er nærmest det jeg allerede lige har skrevet, men så kan du få det i form af en video: 

&list=PLPBfWD46Wz8NvbXcOBqDhY6C1_D0_Qvxy&index=38">https://www.youtube.com/watch?v=9Zj21GG56Wk&list=PLPBfWD46Wz8NvbXcOBqDhY6C1_D0_Qvxy&index=38

/Jesper

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg er til dels enig med dig. Min erfaring som revisor er at ved mindre kunder rettes der mange fejl både regnskabsmæssigt men også skattemæssigt.

Det man skal huske på er at man som virksomhed har pligt til at udarbejde et retvisende regnskab og det i sidste ende er ledelsens ansvar.

Der er flere som sætter deres lid til en bogholder, som de mener er dygtig. Nogle er, men desværre også mange som bogfører med skyklapperne på. Dette fanger ledelsen ofte ikke, da deres regnskabsforståelse er dårligere end bogholderens. 

Hvis man har en kompetent revisor, så koster det også penge så det er lidt en balancegang. Men i sidste ende er det ofte en god ide med en revisor, men at man aftaler revisorens involvering. Ofte ved revisoren godt hvor risikoen for fejl er i din forretning, så i stedet for at vælge revision, så kan man vælge en erklæring med lavere sikkerhed eller aftalte handlinger som er billigere.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)