Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO optimering af standard webshop?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Hvor meget kan man SEO optimere en helt standard webshop, fra feks. goldenplanet?

Hvad skal man huske på når man skriver varetekster osv?

Dette er sikkert besvaret mange gange før, men håber på en masse positive svar alligevel. 

www.kiddyhouse.dk

Lars Nielsen 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 01:41

Et par hurtige råd:

Sørg for at de søgetermer, dine kunder bruger for at finde dig står så mange gange som muligt på siden, og brug gerne <h1> og <strong> (ikke <b>) til at fremhæve specifikke ord (det kunne eksempelvis være et produktnavn eller en varekategori).

Desuden skal du sikre dig, at ALLE sider kan tilgås ved maksimalt 3 klik fra forsiden og lav gerne et sitemap. Sørg desuden at have alt- og title-attributter på hhv. billeder og links. Og hvis det er muligt, så opret forskellige META-beskrivelser og -keywords på hvert enkelt produkt.

Held og lykke! Smile

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 01:48

Man kan lave rigtig meget ... en fantastisk stor del af seo handler om en rød tråd - og også om tekst ...

Jeg ser med interesse at man kan købe drenge fra 2-6 år i din shop - det er ret unikt (men vist også ulovligtBig Smile) - men mente du drengetøj?
http://kiddyhouse.dk/drengetoej-kommer-til-feb-36/drenge-2-6-aar-43/

Det ser ud som i har fumlet noget rundt med titellinierne som ellers plejer at være skarpe i oscommerce - hvordan kan økologiske vådservietter hedde køb-tilbud i titlen?

Generelt mangler i præcision i hvad i sælger - sælger i plejeprodukter - eller plejeprodukter til mødre / mor?

Valget af søgeord er ekstremt vigtige hvis man vil have succes på nettet

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:29

Hej Lars

Jeg ved ikke hvor meget du kender til søgemaskineoptimering, så lad os starte med noget grundlæggende:

Når vi taler grundlæggende søgemaskineoptimering af dine sider, så kan du forstå det som et arbejde der går ud på at gøre den hjemmeside brugbar for blinde.
Det skal simpelthen være muligt for en som ikke kan se nogen billeder at finde rundt på din side (og finde det rigtige produkt) - bare ved at få den læst op.
Når det hele kan gennemskues i ren tekst, kan søgemaskinerne også gennemskue det, og så bliver I venner!

Hvordan sørger du mere konkret for at din side dur for blinde?
Først og fremmest skal hver side bygges op med en præcis overskrift som definerer hvad siden handler om. Der skal være en tekst, som forklarer præcist hvad produktet er - både skrevet som mærke og som forklaring.
Du har også et billede eller to af produktet. Hvis man kører musen hen over det, så skal der komme en tekst fren der forklarer hvad billedet forestiller.
Husk også at alle links til forside, kategorier osv på siden skal være forklarende. Linket til drengetøj skal fx ikke hedde Drenge men Drengetøj - så det er præcist.

Håber du kan bruge billedet til at forstå hvordan du skal tænke i intern søgemaskineoptimering sårn helt grundlæggende.

Når du skal ud i det tekniske - altså hvordan man i praksis laver det som det er beskrevet ovenstående, så kig evt på denne tekniske artikel fra Riisager eller på denne lidt lettere tilgængelige artikel fra Østergaard.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:33

Hej,

Mange tak for de meget brugbare svar.

Jeg skal straks igang med at opdatere siden så jeg får øverste placering på google i næste uge Wink

Tak for hjælpen

Mvh

Lars Nielsen

www.kiddyhouse.dk

Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 01:51

Hej

Du valgt en oscommerce shop, som normalt er ganske gratis at downloade på oscommerce.com.. så jeg håber ikke du har betalt for meget for den ;-9

Google er ret glad for oscommerce shops.. så hvis du selv havde downloadet den gratis løsning, ville du have en langt højere pagerank på google end du har nu = flere beøgende...

På oscommerce.com kan man også downloade og installere mange gratis addons til SEO optimering, men det kræver lidt errfaring med kode og PHP...

Jeg vil påstå at det er rimeligt nemt at lave en oscommerce webshop med med en rimelig pagerank på få minutter...Men husk dine backlinks de er vigtige for din placering på google...

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 09:53

Google er ret glad for oscommerce shops.. så hvis du selv havde downloadet den gratis løsning, ville du have en langt højere pagerank på google end du har nu = flere beøgende...

Der er ingen sammenhæng mellem pagereank og besøgstal ...

Jeg vil påstå at det er rimeligt nemt at lave en oscommerce webshop med med en rimelig pagerank på få minutter...

Der findes ikke en webshop med en "preinstalleret" pagerank så fordi man havde lavet en shop direkte fra oscommerce var man kke garanteret høj pagerank - og slet ikke på få minutter.

Pagerank har altså ikke indflydelse på hvor du havner i serp -- jeg har masser af kunder med lav PR - og de outranker deres konkurrenter på udvalgte søgeord.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:35

bonjovi:
Du valgt en oscommerce shop, som normalt er ganske gratis at downloade på oscommerce.com.. så jeg håber ikke du har betalt for meget for den ;-9

Nej det er en goldenplanet løsning som korrekt bygger på en Oscommerce løsning, men der er altså en utrolig stor forskel på de 2 løsninger især hvis man ikke er særlig teknisk minded. Så at sige man bare kan downloade den gratis på oscommerce.com holder ikke.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:43

Det kunne sgu da ellers være fedt hvis man kunne få opensource cms systemer med preinstalleret pagerank. Det ville gøre linkbuilding noget nemmere :).

Lad vær med at bruge din tid på at koncentrere dig om pagerank, brug tiden på dine placeringer på google.

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:43

bonjovi:

Sorry, men det er altså noget vrøvl. For det første assigner Google ikke PageRank ud fra publiceringssystemer, men ud fra linkberegninger. For det andet vil en høj PageRank på ingen måde sikre flere besøg i sig selv.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)