Hej, Jeg har overvejet at starte en netbutik. Min business model er drop-shipping. Har fundet en leverandør i England. Har tænkt mig at sælge til EU kunder (forbrugere, ikke virksomheder) Mine spørgsmål er følgende: Da min leverandør er i England som snart forlader EU, skal jeg så både import og eksport registreres? for eksempel: - Hvis jeg sælger til en kunde i DK - Hvis jeg sælger til en kunde i et andet EU land? - Hvis jeg sælger til en kunde i England Hvis min leverandør er i EU og jeg sælger til kunder i EU, skal jeg så både import og eksport registreres? for eksempel: - Hvis min leverandør er i Tyskland, og jeg sælger til en kunde i et EU land (ikke DK) - Hvis min leverandør er i Tyskland, og jeg sælger til en kunde i DK Som jeg har forstået det, så kan jeg ikke registrer virksomhed som "personligt ejet mindre virksomhed (PMV)", og må derfor registrer som en Enkeltmandsvirksomhed? Håber i kan hjelpe mig lidt på vej. Forventer langt fra omsætning på mere end 50.000 DKK, men skulle de ske, er der da mulighed for at momsregistrere sig løbende? |
Der er ikke noget med import og eksport registrering inden for EU
Den med UK kan ingen svare på fremtidsmæssigt, det vil afhænge helt af Brexit forhandlinger
Jeg håber du har tænkt dig godt om med at sætte noget dropshipping fra UK eller Tyskland igang når du ikke er momsreg - hvor regnigen fra UK og Tyskland vil være med deres lokale moms OG hvor du givet som med al webshop handel, vil få en god del varer retur - som du får en masse rod med - i forhold til en sur dropshipper og din egen meget begrænsede omsætingsforventning
Du skal registrere moms når du rammer ca 4000 per måned (det er ikke noget med 50 t først uden og så forsætte med - det er på "forventning"
vh John Hannover
vh John H