Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ivs eller I/S

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg gerne vil lave noget tøj. Jeg står bare i den situation at vi ikke ved om jeg skal lave en enkeltmands eller IVS selskab. Jeg har læst en del om det, og mit udgangspunkt er som sådan, at jeg ikke bruger penge som jeg ikke har. Hvilket vil sige at jeg ikke får på kredit, men bruger en meget konservativ model, og kun bruger penge som jeg allerede har fået i kassen. Jeg regner ikke med at trække nogle former for penge ud til mig selv, da jeg har et job ved siden af. Men spørgsmålet går så på, hvad kan bedst betale sig? 

Alt hvad jeg kan læse er at IVS er meget mere krævende (rapporter, forsikringer, opsparing til APS), end enkeltmands. Den eneste fordel jeg kan se, er at hvis jeg går konkurs så har jeg "ikke" noget ansvar. Det jeg tænker at begynde småt, og der går jeg ikke ud fra at jeg laver millioner i omsætning første stykke tid. I bund og grund vil jeg jo drive virksomheden lovligt, så jeg kan ikke se hvad fordelen skulle være ved IvS, med mindre jeg vil kører på kredit. Er det rigtigt antaget eller hvad? Er det forresten muligt at ændre selskabet til ApS når man engang når så langt? 

OBS: Kan se jeg skrev I/S men jeg mente enkeltmands!! 

Tilmeldt 26. Sep 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen som kan hjælpe lille mig ? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja IVS er mere krævende end enkeltmands og lidt dyrere i drift-  man kan sige at hvis du ikke stifter gæld så er enkeltmands jo fint nok da du jo så næppe løber nogen stor risiko med tøj, med mindre du laver kopivarer eller farlige stoffer?

Du kan godt siden ændre dig til ApS men det KAN have en omkostning - enten til erklæring ved skattefri omdannelse eller en evt skat af goodwill hvis du har haft stor succes

Læs skema her med forskellene http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst dit, John. Rigtig god info, jeg har et spørgsmål. Jeg regner blot med at skifte til ApS så snart at jeg har 50.000. Hvis man har en enkeltmandsvirksomhed, så vil jeg gerne have en selvstændig erhvervs konto, skal jeg så betale skat af de penge hvis ikke jeg hæver nogle til mig selv? 

Kan jeg også let overføre fra min privat konto til erhvervs konto?? Hvis jeg husker bilag selvfølgelig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

i enkeltmands betaler du skat af dit overskud - med mindre du bruger VSO som nok vil være besværlig og dyr i forhold til de 50.000 kr (du vil der kunne nøjes med 2% acontoskat af det du ikke hæver men som nævnt kan du formentlig ikke styre det helt selv

Dertil kommer jo, at de 50000 kr til et ApS netop skal være beskattede penge ganske enkelt og ja du må overføre alt det du vil begge veje uden det betyder spor for skat da det kun sker i status og dermed ikke påvirker driften som jo er den du betaler skat af

Overvej min bog Introduktion til regnskab som link hvis du vil forstå lidt mere om de ting her (kan også lånes på en del biblioteker - men er billig som ebog (eller paperback)) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til skat er det lidt indviklet og afhænger af hvilket regelsæt du anvender via din personlige selvangivelse. Du kan vælge mellem personskatteloven, kapitalafkastordningen og virksomhedsordningen

Hvis du anvender personskatteloven, så skal du betale alt skat årligt. (Virksomhedskat + personskat) Hvis du anvender kapitalafkastordningen eller virksomhedsordningen har du mulighed for at opspare og dermed forskyde en stor del af skattebetalingen (dvs. kun betale virksomhedsskat) til det tidspunkt du hæver dem privat. 

Tilmeldt 26. Sep 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder til at det er lettere at få fat i en bogholder, som kan holde styr på det eheh ? - Det er virkelig indviklet synes jeg! Jeg vil jo helst have den simple model hehe. HVor ofte skal man sende disse rapporter ang. omsætning, moms og skat? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mille.e:

Lyder til at det er lettere at få fat i en bogholder, som kan holde styr på det eheh ? - Det er virkelig indviklet synes jeg!

enkeltmands er ikke så kompliceret men ja du skal jo føre regnskab og der kan feks Dinero.dk være en god hjælp . i enkeltmands tilmed også med selvangivelse hvis det kører i alm personskatte form

Men ja - en online bogholder er da ikke så dumt og heller ikke vildt dyrt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker mange gange for hjælpe, John! Jeg vil springe ud i det, og smide penge efter en bogholder. Må jo bare lukke det hvis det er, man skal jo starte et sted - hvis andre kan, kan jeg vel også. God aften til dig :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)