Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opspar penge i IVS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er i gang med at finde ud af om jeg skal starte som en enkeltmandsvirksomhed eller et IVS. Jeg er lidt usikker på opsparingen i et IVS. Man skal opspare 20% som jeg kan læse det? Betyder det at hvis jeg omsætter for kr 100,- om måneden, så SKAL jeg opspare de kr 200,-, hvilket vil sige jeg så kan udbetale løn til mig selv af de kr. 80,- ? 

Mvh Mads

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12933
Skrevet kl. 21:17

Mads:
Man skal opspare 20% som jeg kan læse det? Betyder det at hvis jeg omsætter for kr 100,- om måneden, så SKAL jeg opspare de kr 200,-, hvilket vil sige jeg så kan udbetale løn til mig selv af de kr. 80,- ? 

200 kr ??  hvor kom de fra ?

Omsætning er en ting, fortjeneste er noget andet - du bør nok lære nogen om forskellen på de to ting, inden du starter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26

Du skal regne med at sætte dig hulens meget mere ind i IVS for omkring 10% af alle er under tvangslukning eller konkurs, i hovedsagen fordi ejerne troede de vidste nok, men ikke gjorde

25% af dit overskud skal afsættes til reserverne men det har ikke med løn at gøre, du må hæve al den løn du vil og kan og så er der måske ikke noget overskud og ikke noget at afsætte

Læs lige disse 12 pkt som hver er meget vigtigt at have med ved IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

og så er det ellers måske en god ide at bruge lidt penge på en ebog om IVS som sætter dig meget bedre ind i det hele på letlæst måde http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html  

Personlig virksomhed - enkeltmands er en del billigere og klart enklere og kan også skattemæssigt være fordel med fradrag for underskud i personlig indkomst - men giver personlig risiko

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bukker og takker for svarene.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)