Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er linkbuilding?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg er ny her og har fået fortalt at her er masser af hjælp at hente for nystartede virksomheder. Jeg har startet en webbutik op har i den forbindelse fået fortalt at man skal søge optimere. Jeg har også fået at vide at jeg skal have en masse links til min side eller webshop og det hedder link builing eller noget i den stil. Kan i hjælpe mig godt i gang?

Hilsen Lisa

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisa, 

Det handler om at få andre websites til at linke til din side. Mange links fra gode websites vil øge din webshops troværdighed i Googles øjne og dermed vil dine placeringer i søgningerne forbedres. Der er bureauer som kan lave det for dig, men du kan også selv skaffe links. F.eks. kan du linke til din shop herfra Amino.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

HejsaSmile

Mange tak for dit svar. Hvor mange links snakker vi før det kan mærkes og hvad mener du med gode websites?

Har du nogle gode fif til hvordan jeg skaffer links bortset her fra Amino?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Lisa.

Der sidder mange SEO-eksperter, som har læs din indlæg, men ikke har svaret, fordi linkbuilding kan besvares med 100.000 ord - og stadig ikke være 100% fyldstgørende. 

Som tidligere nævnt handler det om, at andre websites skal linke til dig. Det fortæller Google, at dit website har noget autoritet - de andre websites linker jo til dig, fordi dit indhold er godt, ikke?

Der er tusinde måder, hvorpå du kan skaffe links på. Mit tip er, at du skal starte med det åbenlyse. Har du nogle samarbejdspartnere, venner eller familie, som har websites; så spørg, om ikke de gider linke til dig. Og sørg for at linke her fra Amino i din profil osv. - lavt hængende frugter! Der findes også mange gratis "linkportaler," hvor du kan oprette din hjemmeside. Prøv dem også. 

Dernæst kan du kigge flere steder hen. Du kan henvende dig et bureau, som kan lave linkbuilding for dig. Mange SEO-bureauer sidder med hundredevis af hjemmeside, hvorpå de har mulighed for at linke til dig website. Derudover kan du købe links, og du kan bytte dig til links. Fx har jeg skrevet mange artikler for folk, hvor jeg har fået links til mit website ud af det. 

Hvad er et godt link?

SEO-nørder kigger her på DA, som er kort for domain authority - altså, hvor meget autoritet det pågældende domæne har. Får du links fra hjemmeside, der har DA over 40-50, så er de temmelig stærke (alt andet lige!!). Til at tjekke DA og dine egne links kan du bruge Ahrefs. Dog koster det 700,- om måneden, men det kan være en god investering, hvis du vil give den gas på SEO-fronten.

Derudover er relevans også vigtigt. Hvis jeg har et website, der skriver om strikketøj, er det vigtigt for mig at få links fra andre websites, der også har tekster om strikketøj. 

Det er de to tommelfingerregler mht. "gode links": DA og relevans. 

Nåh... men tilbage til hvordan du skaffer dig links.

Her er mange meninger. Og der er mange kategorier. Den "rigtige" er earned links. Altså at du skriver så PISSE GODE artikler og tekster, at folk linker til dig automatisk. Forestil dig fx WikiPedia, TV2 og Børsen; de har fået millioner af links helt gratis, eftersom deres artikler er brugbare. 

Som tidligere nævnt, kan du også købe links. Her vil jeg anbefale dig at tage fat i et SEO-bureau. De har gode linkmuligheder, og de ved, hvordan det skal implementeres. Sørg dog for ikke at vælge nogle af de mange uvidende SEO-hoveder, der sidder derude. Jeg kan anbefale dig at snakke med Waimea (hey, der fik Waimea lige et link, fordi de er dygtige og producerer godt arbejde - ser du, hvad jeg mener?)

Afslutningsvis vil jeg give dig et par trøstende ord. Med begrænset linkbuilding-kundskaber kommer du nok ikke til at have 100.000 daglige besøgende organisk fra Google lige foreløbig, nej. Men med de lavthængende frugter og godt og brugbart content, så når du langt. Det siger min erfaring mig. 

DISCLAIMER: Ovenstående er forsimplet, og jeg er med på, at der er mange variabler, der indgår. Tusindevis af variabler. Mit mål er blot at give Lisa en grundlæggende indsigt på det basale plan. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisa Engwartson:

HejsaSmile

Mange tak for dit svar. Hvor mange links snakker vi før det kan mærkes og hvad mener du med gode websites?

Har du nogle gode fif til hvordan jeg skaffer links bortset her fra Amino?

Du kan tilmelde dig denne service, hvor du får 15 gratis backlink muligheder hver måned.

Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper. 1000 tak for et super brugbart og grundig svar. Du forklarer det rigtig godtSmile

Jeg skal lige forstå det rigtigt: hvis man skal tjekke DA så koster det penge??? Er det noget at jeg som nystartet bør investere i? 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisa Engwartson:

Hej Kasper. 1000 tak for et super brugbart og grundig svar. Du forklarer det rigtig godtSmile

Jeg skal lige forstå det rigtigt: hvis man skal tjekke DA så koster det penge??? Er det noget at jeg som nystartet bør investere i? 

Hej Lisa.

Der findes et par gratis redskaber derude. Tjek fx: http://www.seoreviewtools.com/website-authority-checker/

Jeg synes, det kommer an på, hvor stor din forretning er. Er dit online markedsføringsbudet på +10.000 månedligt, så kan det være en formidabel idé med 700,- ekstra til Ahref. Dog skal det bruges korrekt - og det betaler sig kun hjem, hvis du giver den en skalle mht. SEO. Smile1

Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igenSmile Jeg har også fået fortalt at hvis jeg har nogle gode produktvideoer kan jeg vise dem på Youtube og få gode links derfra?? Holder det stik?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)