Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistreres eller ej?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 3
Fra  THRIGE TRYK Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er en smule i tvivl her. Hvis jeg stifter en virksomhed uden at blive momsregistreret, og jeg 'vurderer' at omsætningen kommer til at være mindre end 50.000 efter 12 mnd, hvad sker der så hvis jeg så alligevel f.eks. omsætter for 60.000kr? 

Mvh

Anders Thrige

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har faktisk pligt til at lade dig moms reg. så snart du har en formodning om at din omsætning vil blive på over 50.000 dkk indenfor en 12 måneder periode.

så du må max omsætte for ca. 4.100 DKK pr. Måned,  hvis du skal holde dig under de 50.000 DKK. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

THRIGETRYK:

Hej Aminoer

Jeg er en smule i tvivl her. Hvis jeg stifter en virksomhed uden at blive momsregistreret, og jeg 'vurderer' at omsætningen kommer til at være mindre end 50.000 efter 12 mnd, hvad sker der så hvis jeg så alligevel f.eks. omsætter for 60.000kr? 

Mvh

Anders Thrige

Så kan du pålægges moms og samme beløb i bod på alt du har solgt. Du skal registrere så snart det måtte være åbenlyst du vil overstige - når du rammer ca 4000 per måned og ser det stige lidt. Ofte er det en fordel at væreregistret http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/skal-jeg-lade-mig-momsregistrere.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 3
Fra  THRIGE TRYK Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn og John, tusind tak for jeres svar :-)

Mvh

Anders Thrige

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)