Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man ved en kunde lyver i sin klage

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej. 

En kunde klager over kun at have modtaget 1 stk af en vare jeg sendte hende 4 stk af.

Da det er en forholdsvis lille vare og normalt en tilbehørs-vare jeg sender sammen med andre varer, brugte jeg lidt tid til at regne ud hvordan jeg kunne samle de 4 stk, så de ikke lå løst i boble kuvertten. Jeg snoede noget ekstra bobleplastik rundt om dem flere gange så de var samlede og husker det meget tydeligt. 

Ligeledes har jeg talt efter på lageret og set at lagerbeholdningen svarer til at de 4 stk er afsendt.  

Hos GLS skriver de hvor meget en afsendt pakke vejer og jeg har tjekket og fundet samtlige af de ting jeg sendte til hende, med pakkelabel, kuvert, varer, materiale osv og vejet det. Den vægt GLS angiver svarer til at der er sendt 4 stk. og ikke kun 1 stk. 

I mine handelsbetingelser, skrives der alle steder at i tilfælde af klager, reklamation, beskadigede varer osv at jeg/min virksomhed skal kontaktes telefonisk. Det er baseret på mange års erfaring at det bare er det bedste og hurtigste for kunden (og mig :-) ).

Kunden har emailet og nægter at vi snakker sammen telefonisk. Hun siger hendes telefon er i stykker (i 2017 og det har nu stået på i næsten en måned?) og når jeg har prøvet at ringe til hende på det nummer hun angav under bestillingen, lyder alt fint og jeg kan lægge en besked. Hun kommer med mærkelige forklaringer på hvad der er galt med hendes telefon. 

Hun har skrevet at pakken var intakt da hun modtog den, men at der kun var 1 stk i. Hun har så også nævnt at hun var skuffet over så lille den vare hun bestilte var. 

Enten så må de 3 stk være forsvundet under forsendelsen, men det siger hun jo ikke er tilfældet.

Eller også så fortæller hun bare ikke sandheden og hun vil ikke risikere at blive taget i at lyve under en telefonsamtale - og hun vil bare have 3 mere uden at betale for dem. 

Hvad ville I gøre? Hun nævner dårlig kundeservice, er blevet lidt småtruende osv. osv.. 

Nøj, jeg er træt af hende. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor lang tid gik der, efter modtagelsen, før kunden reklamerede til dig? Hvor dyrt et produkt taler vi om?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores procedure når der er noget som helst i forhold til de modtagne produkter er at bede kunden om at tage billeder af ALT der er modtaget, inkl. indpakning, labels og produktet med kravet om at vi skal kunne se datomærkninger (receptpligtig medicin). Vi beder kunden om ikke at smide noget ud førend vi har sagt god for det. Vi beder kunden pointere eventuelle skader, som måtte være sket ved pakkens ankomst og når vi har alt det på plads, så kigger vi på sagen.

Det løser normalt problemet, for det får folk til at nærlæse alt, og kontrollere det modtage antal piller. Typisk er det bare det der skal til og så får jeg en flink besked tilbage med: "Åh min fejl, der står jo XX på kassen, alt i orden!"

Sure kunder: I starten brugte jeg meget tid på dem, men hvis jeg vurderer at det er for sent at redde den, så holder jeg op med at bruge tid på det og putter dem på vores blacklist i stedet. Det lyder som om hun er en af dem, som bare aldrig bliver tilfreds, nu hvor hun først er blevet sur.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne..

Hun skrev samme dag hun hentede pakken i pakkeshoppen. 

Og som nævnt, det er en mindre vare. Min kostpris er 35 kr pr stk. 

Det er bare det der med, når man er så sikker på at hun lyver og hun så skal slippe afsted med det. 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

På den ene side:

Du sandsynliggør ret klart, at du har sendt 4 stk. til hende og er derfor ikke forpligtet til at sende yderligere til hende.

På den anden side:

Du angiver ikke prisen på 3 stk., men hvis jeg var dig, ville jeg overveje om det er besværet værd at tage kampen, f.eks. i forhold til hvor meget tid du kan ende med at bruge på sagen, anmeldelse på trustpilot, shitstorm på de sociale medier osv. Såfremt det ikke drejer sig om et større beløb, ville jeg sende 3 stk. til hende ub, også selvom det provokerer din retfærdighedssans. Dybest set er det en vurdering af hvad der bedst kan betale sig for dig i det lange løb.

EDIT: Med en pris på 35 kr. pr. stk ville jeg sende 3 stk. til hende og få sagen lukket.

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på hvad I mener, jeg gør det også i større og større grad, beder om billede dokumentation.

Og nu er det her så et hint til at få det skrevet klart og tydeligt ind i mine handelsbetingelser. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden har jo reklameret tidsnok, så er ingen umiddelbar konflikt. Forespørgsel kunden hvordan emballagen var da hun afhentede pakken (for at undersøge, at emballagen ikke er gået op undervejs) og tag herefter vurderingen om du vil tage kampen for 3x35 kr.

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyfellow,

Du har ret, jeg lukker sagen. Men altså!!! 

Og så blacklister jeg hende i forhold til øvrige handler.. 

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne.

Jeg har spurgt hende om hvordan pakken så ud da hun modtog den. Hun skriver at den var hel. Og da hun åbnede boble kuvertten og vendte den på hovedet faldt der kun 1 stk ud.  Men de 4 stk var jo også som nævnt bundet sammen med ekstra bobleplast, så det ligende at der kun var 1 stk.

Anyway, hun får 3 stk tilsendt - og jeg får fred.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I så fald kan man sige, at du har sandsynliggjort (dog ikke bevist) din ret. Men som du selv skriver, er det simpelthen ikke besværet værd :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)