Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omorganisering af PDF-filer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Har downloadet ca 40 pdf iler, der følger et online kursus, jeg tager. Kan man ikke sortere dem , så de ligger i rækkefølge. Altså download 1 er den første og download 40 er den sidste. Nu ligger de i alfabetisk rækkefølge. Har prøvet Google Docs, men der synes jeg ikke det er en mulighed.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står dig vel frit for at omdøbe filerne? Evt. så de passer til kursusdelen...

Tilmeldt 18. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal ikke omdøbes. De skal "bare" ligge i rækkefølge. Lad os kalde dem 1,2,3,4,5, Hvis så de skal ligge i numerisk rækkefølge skal de ligge 1,2,3,4,5. Men her ligger de, 5,3,1,4,2. Der står en del tekst i de pdf filer, så det vil være rart at de lå i rækkefølge

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen, 

Som jeg læser det, så har du 40 separate filer og vil gerne have dem samlet i én fil, hvori de så ligger i den valgte rækkefølge. 

Hvis filerne ikke er så store, kan du benytte følgende tjeneste: https://www.pdfmerge.com/ 

Den første fil du uploader er fil 1, den næste fil 2, den næste fil 4, etc. Hvis du skal bruge flere uploadlinjer, skal du trykke på "More files". 

Hvis du ikke kan bruge ovenstående, må du meget gerne uddybe hvad det specifikt er du har brug for. Det fremgår ikke helt tydeligt i det du skriver nemlig :)

Tilmeldt 18. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne. Det er heller ikke ligetil at forklare selvom det jeg vil ha er ganske nemt.

Nu bruger jeg Mac, så ved ikke om det er anderledes på gamle ubrugelige Windows maskiner. Holder mig helst langt væk fra dem. Har nu kørt med den samme Macbook i, pånær en uge, 5 år og den er nøjagtig lige så hurtige og pålidelig som da den blev pakket ud og startet op. Nå, det var lidt reklame.

På Mac´en ligger der i højre hjørne nederst et ikon der hedder overførsler. Deri ligger alle de pfd filer så i.

Jeg kan sortere efter navn, type, ændringsdato, filtype, sidst åbnet, størrelse osv. Alt det kan jeg jo ikke bruge til noget, da filerne ligger i tilfældig rækkefølge. Jeg vil gerne ha de ligger i rækkefølge, så den 1 pdf fil passer til introduktionen i det online salgs kursus jeg følger, som er baseret på videoer. Nr 2 er den næste, som passer til video 2. Jeg har vedhæftet den første pdf fil som eksempel og sløret teksten. 

2577.Introduction.pdf

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige nu er din Mac vidst lige så ubrugelig som en PC... ;-)

Spøg til side, men Deltro og Arne er begge inde på de løsninger der umiddelbart er.

Hvis du vil have filerne til at ligge i en speciel rækkefølje, så bliver du nøttil enten at ændre indholdet i dem, eller selve filnavnet. Alternativt skal du sortere på dem, men det kan være umuligt hvis filerne ikke har noget der gør det muligt at sortere dem som du vil have dem.

Mit bud vil være ar navngive dem anderledes - f.eks. Tilføje et tal først i filnavnet, så den fil du godt vil have først starter med 01-... Den næste 02-... osv osv. Så vil en nornal sortering på filnavnet stille filerne op i den rækkefølgr du vil bruge dem i.

/Jesper

Tilmeldt 18. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper. Ja, det har du nu nok ret i. Visse ting fungerer ikke så godt på en Mac som Pc, men fordelene opvejer så rigeligt endda ulemperne.

Det prøver jeg da lige for at se om det lykkes.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Anderledes:

Visse ting fungerer ikke så godt på en Mac som Pc, men fordelene opvejer så rigeligt endda ulemperne.

I dit tidligere indlæg skamroser du da ellers Mac i en grad sjældent set. De muligheder du beskriver, er så bare præcis de samme, der findes på en PC.

Hvis du vil gøre det nemt for dig selv omdøber du dine filer så de stater med 1,2,3 eller A,B,C osv. Alternativet er, at du samler alle filerne i én samlet PDF-fil. Til dette findes der flere gratis online muligheder.

Tilmeldt 18. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg skamroser en Mac og 98 procent af den er god. De sidste 2 procent må jeg leved med. En Porsche Panamera Turbo er heller ikke perfectCool  Men det er jo ikke det det handler om.

Har nu brugt nummer systemet, og det ser fint ud, men hver gang en fil er åbnet, ødelægges mit system, idet, der så sorteres efter, hvornår filerne sidst er åbnet/ændret!

Hvorfor findes der ikke et program til PDF filer, som Word til tekstfiler, hvor man kan overføre dem til og ha styr på dem der.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har godt nok mange små problemer med noget der virker hele 98% Stick out tongue

Rækkefølgen ændres vel, fordi du har sat den til at sortere efter sidste ændret. Lav det om så den sortere efter navn.

Hvis du bare skal læse filerne kan du vel bruge Adobe Reader. Skal der rettes i dem, må du ud og købe programmet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)