Hej jeg er lige begyndt og arbejde for en som selvstændig ( lejer mig selv ud ) så skal jeg ha startet en virksomhed |
Den ville blive en 10 siders
Gratis Q&A med de mest alm spørgsmål når man skal igang med ny virksomhed: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/q-svar-pa-en-rkke-alm-opstartssprgsmal.html
Eller alle tankerne om at starte op http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html
Eller betalt min e-bog eller paperback med mere mere om både personlig virksomhed samt selskaberne IVS og ApS http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html
Firma bil vil afhænge af om du er personlig virksomhed eller selskab og om det er ren gulplade, papegøje eller hvid
Indkøb af værktøj? Den må du vel selv have plan for, pengene skal du nok have selv, banken stiller ikke op
Du kan jo søge freelancer herinde eller andre steder til logo
Løn tager du kun hvis det er et selskab og med indberetning til skat. I personlig virksomhed må du hæve eller sætte ind som du vil og der bruger man ikke løn
Moms når du er momsregistret, trækker du fra når moms fremgår af den regning du har modtaget fra dansk momsregistreret og så lægger du moms på alle dine danske salg. Skat betaler du af overskud efter regnskab du fører -
vh John Hannover