Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger gode råd om B2B salg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber der er nogen herinde der gider bruge 2 min af deres tid på at dele lidt erfaring med mig.

 

Jeg er i gang med at starte et drengetøjs brand op (aldersgruppe 8-16 år).

Jeg har 2 kollektioner klar, en lille kollektion som er klar til levering om et par uger og en lidt større som skal sælges ind nu, med levering til februar.

Jeg har desværre ingen erfaring med salg, og har derfor en masse spørgsmål som jeg ikke rigtig syntes jeg kan finde nogen svar på nogen steder.

Min tanke er at sende min lookbook og styles oversigt ud til en masse forhandlere, og efterfølgende kontakte dem for at lave en aftale om at komme ud og vise tøjet fysisk. Og forhåbentlig overbeviser dem om at de skal købe det.

Men hvad gør jeg helt konkret når det kommer til salget?

Hvordan sikre jeg mig butikken ikke springer fra igen? Skal de underskrive noget eller er det nok at jeg sender dem en ordrebekræftelse på e-mail?

Alle gode råd modtages med taknemlighed...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marie,

Det lyder som et spændende og meget gennemarbejdet projekt. Til at starte med vil jeg pointere, at du bestemt ikke bare skal sende lookbooks ud. Det vil 9/10 potentielle forhandlere helt sikkert smide ud. Du skal være personlig og nærværende i starten med hver enkel kunde. Jeg vil derfor også (hvis jeg var dig) køre ud til hver enkel potentiel forhandler og spørge om du må låne 5 minutter. Så skal du bare være god til at sælge dit produkt på 5 minutter, også slutte af med at give dem en lookbook i hånden (uden priser), hvorefter de kan tage kontakt hvis det lyster. 

Du skal lægge vægt på fordelene ved dit tøj frem for de store brands. Derudover må du nok også nød til at give dig ret store dækningsbidrag til at starte med.

Jeg håber du kan bruge noget af det!

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Fra Ringsted
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for imputs, vil tage udsendelse af lookbook op til genovervejelse, det ville være ærgeligt at bruge penge på noget der ingen virkning vil have.

Hvorfor må der ikke stå priser i?

Mvh Marie

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)