Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms procent og fradrag af højværdis produkt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 72
Fra  DeAppFuuel Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg for et eksempel skulle sælge 60 kopier af et stykke software for 8.000.000 kr vil der så være et højt fradrag i skat og eller skal man ikke betale de fulde 20 procent i skat.

Jeg skulle egentlig spørge skat. Men ville lige prøve at lufte den her!

Der er nok ikke nogle der ved det med sikkerhed udover hos skat. Men lad os nu se

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 08:11

Du får ikke fradrag for at sælge noget. Du kan fratrække købsprisen for softwaren i dit regnskab. Sælger du til en dansk virksomhed skal der dansk moms på.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12

Johnni DeAppFuuel:

Hvis jeg for et eksempel skulle sælge 60 kopier af et stykke software for 8.000.000 kr vil der så være et højt fradrag i skat og eller skal man ikke betale de fulde 20 procent i skat.

Jeg skulle egentlig spørge skat. Men ville lige prøve at lufte den her!

Der er nok ikke nogle der ved det med sikkerhed udover hos skat. Men lad os nu se

Det er et underligt spørgsmål. Det du sælger er INDTÆGT og vil gøre dig momspligtig ved den omsætning. Du kan så have en udgift til at købe software (ikke dine egene timer hvis du selv udvikler kun penge du har betalt andre i forbindelse med at erhverve den software selv

Det er så salg 8 mio minus udigifter alt ex moms

Du skal lægge 25% moms på hele dit salg som udgangspunkt men hvis de 8 mio er før moms og du ikke har en udgift til at erhverve softwaren, så er skatten i selskabsform 22% af de 8 mio - men det har du jo ikke fået pengene i hånden af. For at du får pengene i hånden vil den samlede skat være ca 41% op til topskattegrænsen på ca ½ mio og ca 56% af alt over det

Lyder som dyr software

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)