Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed - startup spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har fået et par år siden købt mig nogle værktøjer til at producere ting i træ.

Det har blot været for hygge og fritids aktiviteter og det er også hvad det vil være fremover.
Jeg har overvejet at forsøge at sælge nogle af de ting jeg laver for at få dækket udgifter til materialer osv.

Jeg tænker at det er en såkaldt hobbyvirksomhed - og det bringer mig til mine spørgsmål.

Skal jeg registrere en sådan virksomhed nogle steder?
Må jeg sender fakturaer eller kvitteringer ud - og hvad skriver jeg derpå når jeg intet CVR-nummer har?
Kan jeg regne udgifter til nyt værktøj og tilbehør til produktionen med i det overskud der opgives til SKAT?

Hvis nogle har tips eller erfaringer med noget lignende, så tages de imod med kyshånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må jo så ikke kunne forvente omsætning over 50.000 kr på nogen 12 mdr periode

Du kan så sælge som privat CPR - og så er det vanskeligere end som reg. virksomhed med fratræk af udstyr, da du jo ikke kan bruge alm afskrivningsregler men skal tænke i hvor længe det holder og om du også bruger det du køber privat osv. Den del er enklere med reg virksomhed. Du kan ikke trække egentlig underskud fra

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)