Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har lejet mig ind i et større sted, med flere andre der sælger vintage, brocante og loppeting

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg præcis skal forholde mig?
Firmaet er kun en fritidsinteresse ved siden af mit rigtige arbejde, og som jeg kan se, så kommer jeg "kun" til at tjene 10-15.000 om året

Skal jeg oprettes med CVR nummer og som moms registreret?

Vil meget gerne have lidt hjælp

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 19:16

Nej det skal du ikke man skal kun moms registreres såfremt ens omsætning ligger på 50.000 kr pr år. men det kan måske godt svare sig ifht. Tillid fra dine potentielle kunder at få dig et cvr + blive momsregistreret

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24

Nej først når det er åbenlyst du vil omsætte for 50.000 kr på en hver 12 mdr periode skal du momsregistrere dig. Grænsen er OMSÆTNING = salg og ikke tjene

Uden CVR skal du bare føre regnskab - kunne dokumentere dine indkøb (gerne navn/adresse på sælger, dato - beskrivelse af tingen og prisen) Du må gerne selv lave en lille dagsdato med de oplysninger som du bør bede sælger om for at undgå tvivl fra skat (og hvis beskyldning for stjålne varer)
Du laver så regnskabet - salg minus indkøb/udgifter til salg og opgiver resultatet til skat, bedst i udvidet selvangivelse rubrik 211

Lidt mere om dine overvejelser her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/skal-jeg-lade-mig-momsregistrere.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:55

Tak for dit svar John

Hvis jeg køber varer fra forskellige sælgere på et loppemarked, og så sælger tingene videre med fortjeneste, hvordan kan jeg så overfor skat, bevise hvem og hvor det er købt?

Jeg har jo umiddelbart ingen kvittering??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44

Mermille:

Tak for dit svar John

Hvis jeg køber varer fra forskellige sælgere på et loppemarked, og så sælger tingene videre med fortjeneste, hvordan kan jeg så overfor skat, bevise hvem og hvor det er købt?

Jeg har jo umiddelbart ingen kvittering??

det er det du er nødt til at få. Det er beskrevet i mit svar. Du kan ikke drive erhvervsmæssigt salg og ikke kunne vise af hvem du har købt og til hvilken pris Jeg har også forklaret du selv må hjælpe med bilaget så se svaret igen - det gælder også hvis du køber dine varer på loppemarked. Kan du ikke det, så kan skat bare skønne hvad der er tilfældet og det kan være meget dyrt i skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)