Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af udbetalinger for apps salg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har været ved at kigge rundt omkring, men jeg synes ikke jeg kan få et helt konkret svar.

Er der nogle, som har forstand på, hvordan udbetalinger for salg af apps hos Google og Apple/Itunes bogføres?

Jeg synes ikke rigtig, at jeg kan få en direkte faktura hos nogle af dem.

Jeg bruger Dinero som regnskabsprogram.

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38

Du kan hente faktura begge steder i deres adm site - for google i deres admin console som indlogget https://support.google.com/a/answer/1357731?hl=en . Du bogfører som salg af ydelser - mener at apple vel er Irland og ikke sikker på google om det er USA eller som jeg tror - også fra Irland - Det må du "google" da det jo har betydning for dig momsmæssigt hvis du skal afgøre EU indberetning eller uden for EU moms af salg 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 11
Skrevet kl. 18:10

Umiddelbart kan jeg ikke ligefrem finde Apples admin site, eller hvor jeg skal hente denne faktura.

Faktisk har jeg også lige konstateret at Googles admin console koster 4£ om måneden for den billigste, hvilket stort set er mere, end hvad jeg tjener gennem dem.

Jeg har dog lige fundet denne gamle tråd her på Amino:

https://www.amino.dk/forums/t/211866.aspx

Kan det lade sig gøre, at udskrive en faktura, og så sige, at den er indbetalt? Selvfølgelig med VAT nummer, som Apple oplyser her:

https://itunespartner.apple.com/en/apps/faq/Payments%20and%20Financial%20Reports_Getting%20Paid#64872816

Læs: "Please use the following billing address". --> VAT: IE9700053D

Hvis nu, at dette er fint, kan det så også lade sig gøre med Google?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06

Det kan jeg ikke sige  jeg ved ikke præcis hvad du kan se. Hvis du kan se fakturaer et eller andet sted og tage print screen eller hvad du vil og du kender deres momsnummer - så går det sikkert fint

Jeg har ikke forstået om du er momsregistreret men er du det så skal det jo ind hver måned i EU salg på hvert momsnummer og som samlet EU salg uden moms.

Du skal jo så også kunne afstemme det med bank, specielt hvis det er som momsreg du bogfører

Er du privat er det jo lidt lettere og med omsætning under 4 pund er det vel tilfældet. Så bogfører du bare det du kan se af fakturaer og gemmer print screen 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 11
Skrevet kl. 19:49

Okay jeg prøver at tage screenshots og bruge dem som bilag.

Jeg er skam momsregistreret, og det er udelukkende ved Google, at udbetalingerne er små. De er lidt større ved Apple, dog ikke vildt meget.

Men jeg kører også virksomheden primært som affiliate, men har dog nogle få produkter selv (herunder apps).

Og mange tak for din hjælp John :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)