Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nejnejnej ALT er væk - Hvad fanden gør man nu?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Det værst tænkelig er sket. Hele min shop er væk, alt er væk, selv backup

Min webshop udbyder, har haft et kritisk nedbrud på de server, som han lejer hos en datacentral. Både main disken med shoppen på og backup disken gik helt ned. I dag efter 48 timer, har de måtte give fortabt - ALT er væk.

6 års arbejde, opbygning, SEO og udvikling af min webshop er dermed gået tabt.

...hvad fanden gør man så nu??

Min webshop udbyder, har allerede meldt ud, at han ikke regner med at kunne overleve som virksomhed. Jeg ved at han har gjort alt i sin magt, men sket er sket alligevel... så står jeg tilbage med intet. Jeg tænker lige nu, især på de penge jeg har smidt i en webshop, som nu er væk

- Der er brugt penge på en lang række moduler og ekstra funktioner på shoppen (Forresten en lejet shop, med mulighed for customsetting mv)

- Der er brug mange penge på SEO (SEO som nu går tabt, da siden ikke kan gendannes)

- Tabt omsætning

- Tab af kunder 

- Leje af webshop

Min udbyder har endnu ikke svaret på, hvem der bliver den ansvarlig part. Og ved hellere ikke, om jeg overhovedet har ret til erstatning??, men synes at jeg burde være det.... men hvor begynder man? Hvordan skal man vurdere hvad et reallet tabt vil være? Hvem peger man finger af - ens udbyder eller hans datacenter?

Er total blank her...

Nogle der har nogle gode input? Gode ideer, råd ... et eller andet?

Vh 

Pete45

(PS - jeg er langt fra den eneste der er ramt, er der andre her, som er ramt må vedkommet gerne sige til, så kan vi evt. sparre lidt med hinanden)

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Smut ind forbi archive.org og se om de har arkiveret din side. Men altså, det hjælper ikke rigtig på dine backend filer.. så du er lidt på røven

Hvis du har brug for yderligere hjælp, så bare sig til.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder godt nok som et voldsomt nedbrud, og hvad er pointen i at havde backup hvis den sidder i samme klynge og dermed også ryger.

Ved du hvem den rigtige host er ? altså ikke ham du køber hos men dem der har data centralen.

myloc.de er den faktiske host har du haft kontakt til dem selv ?.

Din reseller kan jo ikke gøre en skid han sidder i dk uden indflydelse på en skid.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det en shared løsning eller en dedikeret server ? Det må sgu være muligt med en rå recovery af harddisken, bevares filerne er derefter rent kaos at finde rundt i, men indholdet er der :)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

JA! også min tanke. Lyder totalt dumt. Min udbyder er også grædefærdig over, at det er sket. Selv om det ikke er hans server.

Det stod faktisk ganske kortvarigt på min shop. Nu er en midlertidig infoside dog kommet online. De hed noget med P ... kan fandem ikke huske det hele desværre.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Bjerg:

Var det en shared løsning eller en dedikeret server ? Det må sgu være muligt med en rå recovery af harddisken, bevares filerne er derefter rent kaos at finde rundt i, men indholdet er der :)

89 andre domæner på samme server så helt sikkert noget shared.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Hej,

JA! også min tanke. Lyder totalt dumt. Min udbyder er også grædefærdig over, at det er sket. Selv om det ikke er hans server.

Det stod faktisk ganske kortvarigt på min shop. Nu er en midlertidig infoside dog kommet online. De hed noget med P ... kan fandem ikke huske det hele desværre.

Er backup løsningen en du har opsat eller er den opsat af din reseller ? hvis han står for det så har han godt nok gjort i nællerne det er utilgiveligt at havde backup på samme klynge. og fuldt fortjent han går på røven.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du skal begynde at håbe alt for meget om at din hosting giver det et forsøg et gendanne data fra harddisken, det kan hurtigt koste IT-experter 30.000+ at gendanne data. Den eneste grund din hosting udbyder skulle have til at ville gøre det, var hvis I havde en sag mod dem, som kunne koste dem meget mere.

Held og lykke med det.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig træls :( hvad hed din shop ?

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Bjerg:

hvad hed din shop ?

Fandt den selv, jeg skrev fra mobil, og der er mange oplysninger skjult..

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)