Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab og skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dinero brugere. 

Jeg er ny med iværksætteri og har et spørgsmål angående hvilke aktiver, der bliver beskattet og hvilke, der ikke gør. 

Med selvstændig virksomhed, bliver man selvfølgelig beskattet af evt. overskud; men bliver man ikke også samtidig beskattet af værdien af sine aktiver? Som f.eks. lagerbeholdning osv.? 

I givet fald, hvor kan jeg så finde information omkring, hvilke indkøb, der beskattes og hvilke, der ikke gør? 

Hvis jeg for eksempel har en omsætning på 100.000DKK og har brugt 10.000DKK på at få bygget en webshop, så har jeg et overskud på 90.000DKK. Men hvad med værdien af webshoppen? Bliver den beskattet på samme måde som lager? 

Jeg håber, at I kan hjælpe mig til at forstå disse ting. 

De bedste hilsner, 
Ragnar

Tilmeldt 29. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet denne liste: 

Du kan få fradrag for fx:

  • Varekøb, dvs. udgifter til varer, som du sælger
  • Inventar og maskiner
  • Revisor- og advokatudgifter
  • Telefon- og internetudgifter
  • Husleje for lokaler
  • El og varme

Du kan ikke trække private udgifter fra - det vil fx sige ting, du køber gennem virksomheden, men kun bruger privat. Er udgiften både erhvervsmæssig og privat, kan du trække den erhvervsmæssige andel fra.

Går en webshop mon også indover her? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

RagnarLothbrok:
Hvis jeg for eksempel har en omsætning på 100.000DKK og har brugt 10.000DKK på at få bygget en webshop, så har jeg et overskud på 90.000DKK. Men hvad med værdien af webshoppen? Bliver den beskattet på samme måde som lager? 
nej - det vil som udgangspunkt bare være en omkostning, indtil du evt sælger webshoppen og får goodwill osv ind

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig lige at forsøge at gøre brug af John's kloge hoved også....

"Du kan ikke trække private udgifter fra - det vil fx sige ting, du køber gennem virksomheden, men kun bruger privat. Er udgiften både erhvervsmæssig og privat, kan du trække den erhvervsmæssige andel fra."

Hos os bruger vi aktuelt min private lejlighed som kontor - Her har vi én internetforbindelse, som naturligvis benyttes både i arbejdstiden, men også i fritiden. Jeg vil skyde på, at vi bruger internettet 60% ift. erhverv og 40% ift. privat. 

Kan man trække noget fra her? :D 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

internet kan du fratrække fuldt i virksomheden forudsat det er nødvendigt for driften for dig.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)