Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må en revisor ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

har lige et lille problem. Vores revisor betaler regninger før tid, uden at spørge om det er ok først. Forleden gik der en stor sum penge ind og dagen efter var de væk. Der var betalt moms, regning på revisor bidrag og direktør løn og andre regninger. 

Direktør løn er pga en konkurs så er der adm direktør, og revisor bogfører og betaler løn og regninger. Vi får kontoudtog en gang pr md og har ikke adgang til konto selv, så den ene dag kan der stå 50.000!og næste dag 900kr har bedt om en orientering om hvad de gør med de penge vi kradser ind for der er ogs brug for investeringer. 

Får desværre først besked når jeg skal bruge penge og kortet bliver afvist.

må en revisor bare trække penge uden og orientere klienten og har direktøren mete ret til løn end som os der knokler for, at skrabe penge til huse. nu skal vi igen vente med løn og tigge for, at få den ud 😡

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44

Det var ikke sådan lige til at forstå:

hundetjas:
Direktør løn er pga en konkurs
hvad betyder det? en konkurs indsætter ikke en direktør som sådan?

hundetjas:
så er der adm direktør, og revisor bogfører og betaler løn og regninger
hvad er det for en adm dir.? selskabets ordinære eller en indsat? Og revisor - et det selskabets valgte revisor eller hvem?'

hundetjas:
må en revisor bare trække penge uden og orientere klienten og har direktøren mete ret til løn end som os der knokler for, at skrabe penge til huse. nu skal vi igen vente med løn og tigge for, at få den ud 😡
igen mangler viden om hvad det er for en revisor, om det er en ejerne har aftale med, eller en kurator type som er indsat OG hvem er I som knokler for at skrabe penge til huse, er I ejere eller er i alm lønmodtager ansatte. Hvis sidstenævnte har i høj prioritet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:10

Direktøren er en vi har sat ind.

kurator er ude af billedet konkursboet er afsluttet.

revisor er en der er ansat i det firma den adm direktør driver. Han opkøber dårlige firmaer og hjælper dem på fogde igen.

min irritation går på, når jeg skriver en faktura, og debitor har betalt , går revisor så ind og betaler regninger der ikke er forfaldne. Hun trækker penge til  den regning vi får hver måned på direktør løn og revisor bidrag. De får penge før vi andre får løn. Vi kan stå med et dankort med 30.000kr og 2 sek efter står der 400kr skal vi købe diesel skal der stå over 600 kr , de trækker bare penge uden at orientere os først

vi har ikke selv adgang til kontoen, da den står i direktørens navn. Selskabet står i direktørens navn, vi driver det som var det vores eget firma bare uden indsigt i hvad der foregår på kontoen i banken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lyder jo som om I skulle sidde sammen. I har sat en direktør ind som ejere forstår jeg, og det er jo så jer der kan bestemme om han skal væk igen og om det er en anden der skal have ret til bankkonto. Det er jo alt andet lig noget I bestemmer som ejere via generalforsmling

Revisoren er ansat i det firma direktøren driver? Lyder umiddelbart mere som en bogholder faktisk?

Direktøren har sikkert bedt sin (revisor) bogholder om at betale alle regninger med det samme de kommer, ud fra erfaringen Tidligere konkurs

Det går jo ikke, hvis I køber ting for penge der kommer ind, uden at I med sikkerhed ved, at der så er til regningerne bagefter. Ved at betale med det samme, så er de sikre på, at I ikke igen står uden at kunne betale regninger.

Det kan naturligvis gøre ting vanskeligt, da man jo normalt kan have brug for at skubbe lidt rundt med likviditet og med et godt budget også kan bruge penge uden at forudbetale alt 

hundetjas:
vi har ikke selv adgang til kontoen, da den står i direktørens navn. Selskabet står i direktørens navn, vi driver det som var det vores eget firma bare uden indsigt i hvad der foregår på kontoen i banken
Og det er så modsat det forrige pludseligt, for nu lyder det som om selskabet ejes af direktøren, ellers stod det ikke i hans navn formentlig og det kan måske også forklare hvorfor det er ham alene der har retten til bankkontoen

De har måske taget det over som en rekonstruktion fra skifteretten? Måske er det slet ikke jeres firma? I så fald skal I jo have løn for jeres arbejde, men det kan jeg altså ikke svare på ud fra de lidt springende oplysninger

Hvis ikke I selv kan rede ud hvem der rent faktisk er ejer, så må I gå til en anden revisor eller advokat (eller skrive CVR nr her så skal jeg gerne skrive tilbage hvem der er ejer forudsat alt er gjort korrekt) - og så må I jo sætte jer ned og løse ting sammen, eller I må sige I ikke vil arbejde uden løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37

Hej Hundetjas

Det lyder som om skibet er uden ror og mast

og kompasset er røget og det er uvejr og

kaptajnen slap væk i tide i en speedbåd og

nærmeste havn hedder Ny Konkurs.

Er firmaet et selskab eller personligt ejet ? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)