Hej |
Hej Simon.
Det, der er anbefalelsesværdigt i din situation, afhænger jo af mange ting; budget, mål, målgruppe mv. Og du spiller på et marked, som er super konkurrencepræget. Fx står Zalando, som jo sælger tøj, for hele 2,6% af ehandel i Danmark. 2,6%!
At gå ud og købe Adwords-klik på ord som "tøj" er derfor helt ude af spil, hvis du spørger mig. Her kan klikprisen NEMT være +30 kroner, hvorfor du altså skal have en vanvittig konverteringsrate og en ligeså vanvittig avance. Men der er dog stadig muligheder. Du kan helt sikkert finde nogle long-tail søgeord, hvor du kan løbe klik billigere. Det kunne fx være "drengetøj efterår" eller lign. (det var blot et eksempel).
Brug Facebook-annoncering!
Facebook-annoncering kan ligeså være et fremragende redskab. Især retarget-ing funktionen får vi rigtig gode resultater ud af. Det gør, at du får "mere ud af dine besøgende," eftersom du kan ramme dem igen og igen og igen og.... (beklager for Nephew-referencen; kunne ikke la´ være [;-)] ).
Og når du køber retargeting-kampagner, så annoncerer du mod "lunkne leads" - altså folk, som allerede har vist lidt interessere for dine produkter, eftersom de har besøgt dig. Jeg skal så lige skynde mig at sige, at der er tusindevis af muligheder med retargeting: Folk, der har lagt i kurven, men ikke købt. Folk, der har besøgt dig inden for 7 dage osv.... mulighederne er mange!
Èn ting er den trafikskabende "cold"-annoncering. Men noget andet er at få så meget ud af den trafik, der så kommer. Her har du mange muligheder:
- Retargeting (er nævnt)
- E-maiil-indsamlinger til newsletter.
- Få folk til at like eller andre bløde konverteringer.
Jeg vil gerne tage en snak med dig omkring dine muligheder, og hvad jeg kan bidrage med. Og så vil jeg hjertens gerne dele yderligere ud af tips - det behøver ikke koste noget. Du kan fange mig her: http://friisonline.dk