Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man skjule sin omsætning for konkurrenter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ny herinde - men jeg tænker, at nogen måske har et bud på følgende problemstilling: 

Jeg står for at skulle etablere en virksomhed i et landskab, hvor konkurrencen er hård, og jeg har brug for at mine konkurrenter ikke kan se, hvad jeg omsætter for, da jeg i så fald vil have støre chance for at blive jordet (bogstaveligt talt!). Som jeg forstår det, så figurerer A/S- og ApS-selskabers omsætningstal tilgængeligt for alle, hvor imod fx enkeltmandsvirksomheders, I/S- og K/S-selskabers omsætningstal ikke er tilgængelige for alle - right?

Jeg overvejer derfor at etablere et K/S-selskab, da vi er flere i virksomheden - primært af den grund at jeg kan se, at man under denne selskabsform kan bruge et ApS-selskab til at fjerne den personlige hæftelse som der følger med et I/S-selskab. MEN hvis jeg vælger denne model - vil mine omsætningstal for K/S-selskabet så ikke være mere eller mindre synlige, hvis mine konkurrenter ser nærmere på ApS-selskabet?

Jeg håber at min problemstilling giver mening for jer, og jeg vil meget gerne have bud på, hvordan man kan skjule sin omsætning for konkurrenter, hvis nogen af jer tænker det er muligt.

Venlig hilsen

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsætning  men ikke bruttoavance - kan for alm mindre selskaber skjules. Bruttoavance mm skal tydeligt fremgå

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret :-) 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hvis man stifter et IvS? Kan man skjule mere med et IvS sammenlignet med et ApS eller er det stadig "kun" omsætningen der kan skjules.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)