Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man starte som iværksætter uden en mønt på lommen?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag!

Jeg har tænkt lidt over iværksætter karrieren?
Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men kan man blive iværksætter uden en mønt på lommen?
Hvis ikke hvilket beløb skal man så minimum have for at blive iværksætter?

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar: Ja, selvfølgelig kan du det.

Hvad er du god til? Er du god til at skrive tekster, så koster det dig absolut ingenting at sætte dig ned og begynde at skrive tekster i et text-editor program. For nogle år siden var der en 11-årig fra Aarhus området der gik viralt, han vaskede biler hjemme fra sine forældres indkørsel... Er sikker på dine forældre nok skal kunne låne dig noget vand og sæbe. Tilbyd folk rundt omkring i lokal området at slå deres græs, der skal nok være nogen som stiller græsslåmaskine og benzin tilrådighed. Er du god til IT, skal der nok være nogen som har behov for hjælp til at samle en PC eller løse problemmatikker. 

Listen fortsætter... Jeg kunne blive ved.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt oprette et CVR nummer, uden at det koster dig noget. Hvis dette er hvad du mener?

Der er mange forskellige virksomheds former, nogle kræver at du stiller et beløb som kaution.

Hvad type firma har du planer om at starte? og i hvilken branche?

Hvis du giver lidt flere informationer, så er der folk her på siden, der vil kunne give dig meget god råd og vejledning.

Mvh Allan

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige at det nok bliver ret svært at starte noget op helt uden penge.
Og nu mener jeg så vitterligt HELT uden penge.

Du kommer, uanset hvad, til at skulle bruge en lille smule penge til at komme igang med.
Du bør have en bankkonto og hvis du vil drive en webshop, så skal du ihvertfald også som minimum betale for hosting og betalingsløsninger, så dine kunder kan betale for varene på webshoppen. Alt dette forudsætter selvfølgelig at du selv kan finde ud af at lave en webshop og at du kan få en indkøbsaftale med lang betalingsfrist på de varer du sælger.

Hvis du går ud og starter op som konsulent (IT, salg, coach eller lignende), så behøver du som sådan ikke at skulle have penge op af lommen overhovedet for at komme i gang.
Men så er spørgsmålet så hvordan du vil markedsføre dig og finde kunderne/opgaverne, på en måde som ikke koster dig penge?

Jeg startede selv min virksomhed MediaMouse op for kun 3.500 kr. 
Det var det som det kostede mig at købe en lille maskine til at producere selvklæbende tekster på.
Og faktisk købte jeg først maskinen et halvt år efter at jeg var startet op og allerede havde fået nogle andre typer opgaver ind.
Jeg havde dog computer og lignende i forvejen. Men det havde jeg også haft, selvom jeg ikke havde valgt at starte virksomheden op. Så det vil jeg ikke mene tæller.

Så med udgangspunkt i det, så vil mit svar være; Ja, du kan godt starte op uden en krone, men det forudsætter så at du i forvejen har ALT det du skal bruge.
Ellers skal du ud og skaffe det - enten med penge eller på kredit.
Og så kommer det selvfølgelig helt an på hvad din virksomhed skal beskæftige sig med. Nogle former for virksomheder kræver ikke andet fysisk end en bærbar og en internetforbindelse. Hvis du til gengæld har tænkt dig at starte et fitness-center eller en restaurant, så er en computer og internetforbindelse den mindste del af udgifterne du vil have på at starte op...

/Jesper

Tilmeldt 4. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst lidt om en ung 11 årig pige der startede med at stå i en lille bod, hvor hun solgte lemonade?
(BARE ET EKSEMPEL) Hvis jeg solgte vitamindrink og åbnede en lille bod på gaden, hvordan kommer jeg så videre? Skal jeg så have sponsorer? altså hvordan får jeg fx. det viderer i forretningerne? 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have 0 kroner for at blive iværksætter. At være iværksætter er ikke et spørgsmål om penge. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander:
At være iværksætter er ikke et spørgsmål om penge. 

Rigtigt nok men rimeligt urealistisk.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Startede i og for sig selv op fra et nulpunkt, og så lyver jeg alligevel lidt her. Det kostede mig selvfølgelig nogle penge, at oprette hjemmeside, domænenavn, webhotel og deslige, og senere hen, har det kostet mig rigtig mange penge, at købe varer hjem, men det var ikke nødvendigt i starten. Så mit svar vil være, at selvfølgelig kan du starte ud med kr. 0 på kontoen, men det afhænger, som andre også siger, meget af hvilken form for virksomhed du ønsker at starte.

Hvis du vil have en webshop, så vil jeg mene, at det bliver op ad bakke uden en mønt på lommen. Vil du skrive tekster eller lave hjemmesider, så bliver det lettere. Vil du være konsulent af en slags, så bliver det nok endnu lettere. Vil du have en fysisk butik, eller en bod af en slags, så er det nærmest umuligt, medmindre du har meget lange fingre No - så det kommer meget an på valg af virksomhedsform, og hvad du vil "forhandle/sælge" :)

Al mulig held og lykke med projektet

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Sander:
At være iværksætter er ikke et spørgsmål om penge. 

Rigtigt nok men rimeligt urealistisk.

Nææ.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det kan man! 

Jeg tog selv til Thailand i 2009 uden en krone på lommen.

Jeg havde sparet sammen til en enkelt billet herud og kunne i starten bo hos en ven. Det var hårdt og jeg husker stadig starten hvor jeg levede af to retter ris om dagen og gratis vand. 

Det jeg levede af var netop at skrive tekster (som der bliver nævnt herover). Jeg lavede hjemmesiden SEOTEXT.dk, hvor jeg tilbød billige seo tekster samt en linkbuilding service hvor jeg solgte linkkatalog tilmeldinger! :D

Jeg har skrevet lidt om det her: http://www.amino.dk/forums/t/279342.aspx?PageIndex=1 

Havde det ikke været min store kærlighed til landet tror jeg ikke det var lykkedes - så det har uden tvivl været min "hemmelige" brændsel.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)