Hej Der står 0,00 kr under moms. Shoppen er meget primitiv så det ligner noget han selv har lavet. Jeg kan, og vil ikke arbejde med en leverandør som ikke er ærlig. |
Kunne det ikke tænkes at momsen er indeholdt i prisen alligevel?
Hej Der står 0,00 kr under moms. Shoppen er meget primitiv så det ligner noget han selv har lavet. Jeg kan, og vil ikke arbejde med en leverandør som ikke er ærlig. |
Hej Nej, hans priser er næsten vores netto uden moms. Det er nok til at skabe forvirring, når kinden ser en pris som 25% billiger |
Jeg må tilstå at jeg ikke rigtig ser andet end, en påstand om at han ikke viser slutprisen med moms. Hvilket man jo skal ved salg til private. Det lyder dog til, at du har nogle helt andre problemer med denne leverandør. Hvis du begynder at anklage ham for at snyde og bryde loven, kan du da være sikker på at samarbejdet er helt og aldeles slut. Om samarbejdet er endegyldigt afsluttet står mig lidt uklart, men hvis ikke det er, var det måske bedre at forsøge med noget dialog og forhandling, fremfor påstande om ulovligheder. Ønsker leverandøren ikke at samarbejde, men selv sælge produktet, er der jo ikke så meget at gøre ved det. Du kan trods alt ikke tvinge han til at sælge noget til dig. |
Hej Jeg anklager ham ikke for noget, ville bare lige afdække moms reglerne. Han har opsagt aftalen med os, uden begrundelse. Det er lidt svært at skabe salg hvis kunderne ser produktet hos os men køber det i Sverige. Jeg har besluttede at lukke og slutte. Det er ikke fair, at vi køber hele produktsortimenter, og så laver han selv en shop på dansk. Produktet er relativt dyrt og kræver rådgivning og vejledning inden købsbeslutningen tages. Uærlige leverandører nytter det ikke at arbejde med. |
Du anklager ham ikke for noget? Du har da tidligere påstået at han sælger til dine kunder uden moms - det må da vist siges at være en anklage. Du siger at produktet kræver rådgivning og vejledningg inden køb, hvor mange danskere tror du det gider snakke svensk eller engelsk for for at få rådgivning ? har du overvejet det? Det har din leverandør nok ikke. |
Hej Ravn Mistænker er måske et bedre ord. Du har helt ret at kunderne ikke gider det svenske. Vi har også en fysisk butik hvor vi har talt meget med kunderne. Før vi kom til solgte han slet ikke noget i Danmark. Desværre tror jeg at når kunden, efter rådgivning, er klar til at købe, har de fundet den billiger pris hos ham. |
Det betragtes kun som fjernsalg, hvis der ikke er fritvalg på forsendelses delen ved at der f.eks ikke er listet forskellige forsendelses firmaer op på hjemmesiden. / Henrik |
Hej hej Jeg ved ikke om det forholder sig sådan, men jeg har set flere svenske shops, som har inddelt shoppen i ex. moms priser og incl. moms priser. Man skal selv gøre et aktivt valg for at se begge typer og ikke altid er det helt let at finde det sted der skal aktiveres. Så måske har du overset noget, hvis det er sådan han har sin shop til. / Henrik |
Ingen leverandører opsiger en forhandling uden en god grund. Grunden er nok at han enten har fundet ud af at han selv kan dække det danske marked eller også har han fundet en ny partner i DK, som har lovet at aftage et større parti varer. Det fremgår ikke af din post, om du har indgået en længerevarende aftale med ham eller om det blot er et grossistforhold? Uanset hvad, så lader det til at det samarbejde er endeligt kørt af sporet. Beklager |