Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min leverandør sælger fra sin webshop til priser uden moms

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der står 0,00 kr under moms.

Shoppen er meget primitiv så det ligner noget han selv har lavet.

Jeg kan,  og vil ikke arbejde med en leverandør som ikke er ærlig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det ikke tænkes at momsen er indeholdt i prisen alligevel? 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej, hans priser er næsten vores netto uden moms.

Det er nok til at skabe forvirring, når kinden ser en pris som  25% billiger

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Hej

Nej, hans priser er næsten vores netto uden moms.

Det er nok til at skabe forvirring, når kinden ser en pris som  25% billiger

Jeg må tilstå at jeg ikke rigtig ser andet end, en påstand om at han ikke viser slutprisen med moms. Hvilket man jo skal ved salg til private.

Det lyder dog til, at du har nogle helt andre problemer med denne leverandør. Hvis du begynder at anklage ham for at snyde og bryde loven, kan du da være sikker på at samarbejdet er helt og aldeles slut. Om samarbejdet er endegyldigt afsluttet står mig lidt uklart, men hvis ikke det er, var det måske bedre at forsøge med noget dialog og forhandling, fremfor påstande om ulovligheder. Ønsker leverandøren ikke at samarbejde, men selv sælge produktet, er der jo ikke så meget at gøre ved det. Du kan trods alt ikke tvinge han til at sælge noget til dig.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg anklager ham ikke for noget, ville bare lige afdække moms reglerne.

Han har opsagt aftalen med os, uden begrundelse.

Det er lidt svært at skabe salg hvis kunderne ser produktet hos os men køber det i Sverige.

Jeg har besluttede at lukke og slutte.

Det er ikke fair, at vi køber hele produktsortimenter, og så laver han selv en shop på dansk.

Produktet er relativt dyrt og kræver rådgivning og vejledning inden købsbeslutningen tages.

Uærlige leverandører nytter det ikke at arbejde med.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du anklager ham ikke for noget?  Du har da tidligere påstået at han sælger til dine kunder uden moms - det må da vist siges at være en anklage.

Du siger at produktet kræver rådgivning og vejledningg inden køb, hvor mange danskere tror du det gider snakke svensk eller engelsk for for at få rådgivning ? har du overvejet det?  Det har din leverandør nok ikke.  

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ravn

Mistænker er måske et bedre ord. Du har helt ret at kunderne ikke gider det svenske. Vi har også en fysisk butik hvor vi har talt meget med kunderne.

Før vi kom til solgte han slet ikke noget i Danmark.

Desværre tror jeg at når kunden, efter rådgivning, er klar til at købe, har de fundet den billiger pris hos ham.

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
sælges der b2c fra svarige til Danmark,skal der umiddelbart opkræves svensk moms, kommer deb årlige omsætning over en vis grænse, mener det er ca. 35.000 euro skal sælger moms reg. I dk og opkræve dansk moms. 

 Det betragtes kun som fjernsalg, hvis der ikke er fritvalg på forsendelses delen ved at der f.eks ikke er listet forskellige forsendelses firmaer op på hjemmesiden.

/ Henrik

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Jeg ved ikke om det forholder sig sådan, men jeg har set flere svenske shops, som har inddelt shoppen i ex. moms priser og incl. moms priser. Man skal selv gøre et aktivt valg for at se begge typer og ikke altid er det helt let at finde det sted der skal aktiveres.

Så måske har du overset noget, hvis det er sådan han har sin shop til.

/ Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Hej John 

Tak for informationen og linket..

Jeg vil forsøge at tale ham til rette, Han har lige opsagt vores forhandling, uden begrundelse.

Det er jo lidt svært at skabe salg når der er total forvirring over prispolitikken.

Ingen leverandører opsiger en forhandling uden en god grund. Grunden er nok at han enten har fundet ud af at han selv kan dække det danske marked eller også har han fundet en ny partner i DK, som har lovet at aftage et større parti varer.

Det fremgår ikke af din post, om du har indgået en længerevarende aftale med ham eller om det blot er et grossistforhold?

Uanset hvad, så lader det til at det samarbejde er endeligt kørt af sporet.

Beklager

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)