Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsrejse - med barn - hvordan rent praktisk?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Min kone og jeg har et ApS hvor vi begge er ansat.

Nu har vi nogle leverandører - både nuværende og potentielle - vi skal besøge i Polen. VI skal være der 2-3 overnatninger, og bliver derfor nødt til at have vores søn på 7 med.

Jeg har forståelse for at firmaet ikke må betale for privatpersoner, og derved ikke kan betale flybillet etc. for vores søn. Det gør vi derfor gerne privat. 

MEN.... når vi bestiller flybillet og hotel, så bestiller vi det jo samlet. Det er svært at booke en flybillet til et barn på 7!

hvordan holder vi udgifterne adskilt rent praktisk?

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan jo bare først lave prisen for to voksne alene - og så for to voksne og barnet. Jeg ville så i øvrigt tro i koster det samme alle 3 så der nok også vil være accept af at den bare dels med 3 - da der næppe er rabat fra 2 til 3 og en på 7 jo har eget sæde

Man kan som også sagtens booke fly til 7 årig som unacompanied minor men det andet er lettere - lav to forskellige og I kender forskellen

Hotel samme sag - få en pris for to voksne - og så en for to voksne og en opredning eller hvad I nu vil bruge (ekstra værelse f.eks. med dør ind til jeres til knægten) I kan sagtens lave en pris på både det ene og det andet på alle rejsesites

Måltider deles efter regningen - enten i 3 eller i hans menupunkt og sodavand :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hold nu op hvor bliver der lavet mange spændende krumspring for at komme til at slippe for at betale skat!

Hvis og kun HVIS skat kommer og kigger i bilag, så får I aldrig anerkendt sådan en tur! Alene tanken om at slæbe en dreng på 7 med, hvis det alene handler om forretning, får mig til at krumme tæer! Han er absolut gammel nok til at kunne blive passet. Hvad får han da ud af at tage med til leverandører i 3 dage!!? Stakkels dreng!

Betal turen privat som den familietur det er - og drop alle de ligegyldige krumspring, der kun giver mere bøvl end fordele! Jeg tør æde min hat på, at der er planlagt mere pleasure than business!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Trusted Partner:
Alene tanken om at slæbe en dreng på 7 med, hvis det alene handler om forretning, får mig til at krumme tæer! Han er absolut gammel nok til at kunne blive passet

Tak men jeg kan ikke huske afsnittet hvor jeg bad ikke om hjælp til at opdrage min søn!!!!! 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man måske, sende X antal kroner til selskabet.
Lade selskabet betale rejsen inkl. barn.
Dele fakturaen op, således at barnet andel ikke fradrages i selskabet, men kun anpartshaverne.

Du sender f.eks. 5.000 kr. til selskabet.
Bogføres på D-Bank og K-Mellemregning med anpartshaver.
Betaler regningen på 5.000 kr. fra selskabets konto.
Deler regningen op i barnets andel og anpartshaverne.
D-Rejser (anpartshavers andele) 4.000
D-Mellemregning (barnets andele) 1.000
K-Bank 5.000

På den måde, får man vel trukket det personlige (barnet) ud af selskabets regning, og ikke tager fradrag for det.
Måske det er muligt? :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Kunne man måske, sende X antal kroner til selskabet.
Lade selskabet betale rejsen inkl. barn.
Dele fakturaen op, således at barnet andel ikke fradrages i selskabet, men kun anpartshaverne.

Du sender f.eks. 5.000 kr. til selskabet.
Bogføres på D-Bank og K-Mellemregning med anpartshaver.
Betaler regningen på 5.000 kr. fra selskabets konto.
Deler regningen op i barnets andel og anpartshaverne.
D-Rejser (anpartshavers andele) 4.000
D-Mellemregning (barnets andele) 1.000
K-Bank 5.000

På den måde, får man vel trukket det personlige (barnet) ud af selskabets regning, og ikke tager fradrag for det.
Måske det er muligt? :)

Godt spørgsmål :)

Jeg tænker nu egentligt at det primært er selve rejsen og hotel der bliver udfordringen. Forplejning klarer vi nok bare privat - så er der i hvert fald ikke noget at komme efter der.

Jeg tænker bare hvordan det klarest nemmest rent praktisk med at specificere bilag etc....

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt ved at hente en pris ind for 2 uden barn - fly og hotel - og bruge den som dokumentation - det er der vel intet problem i. 

Så bestilles inkl. barnet og forskellen betaler man selv - direkte vel nemmeste frem for via selskabet - men ellers går det jo via mellemregningen - ind med merprisen og ved betaling udligning så den går i 0

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Som nævnt ved at hente en pris ind for 2 uden barn - fly og hotel - og bruge den som dokumentation - det er der vel intet problem i. 

Så bestilles inkl. barnet og forskellen betaler man selv - direkte vel nemmeste frem for via selskabet - men ellers går det jo via mellemregningen - ind med merprisen og ved betaling udligning så den går i 0

vh John H

Hej John

Så du mener det er nok dokumentation hvis jeg har et tilbud der viser både prisen med og uden barn, og så blot retter beløb på faktura der bogføres til?

Reglerne for sådan noget bogføring plejer jo at være ret fir-kantet med meget begrænset mulighed for at træde uden for rammerne :/

Hilsen Morten

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:
Hvad får han da ud af at tage med til leverandører i 3 dage!!? Stakkels dreng!

Som barn var jeg ofte med min far på forretningsrejse til Sverige, Norge og Tyskland. Jeg husker det at rejse med min far, bo på hotel, spise på restaurant, sejle med en færge og se fabrikker som nogle af min barndoms absolutte højdepunkter. 

Selv har jeg har haft min søn på 9 med til forskellige forretningsmøder. Når vi køre fra et møde til det næste så taler vi så om hvad der skete, hvad kunden ville have og jeg spørger om hans mening, ideer samt hvad han syntes vi skal gøre. 

Vi har det dejlig sammen. 

...og så spiser vi en masse is og en masse slik :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Som barn var jeg ofte med min far på forretningsrejse til Sverige, Norge og Tyskland. Jeg husker det at rejse med min far, bo på hotel, spise på restaurant, sejle med en færge og se fabrikker som nogle af min barndoms absolutte højdepunkter. 
nikker klart genkendende. Godt nok mange år siden, men jeg fløj - og kørte - da også i den alder med far på forretningsrejse. Nogen gange med til møder - andre gange rundt med mor og nyde Paris. 

Super for forholdet og var jeg med til møder, tog fars forretningsforbindelser sig altid helt top af mig - speciel tur rundt på fabrikken - med til frokosten osv

Det er rent gas, at en 7 eller 9 årig ikke kan være med til den slags uden det ødelægger det forretningsmæssige det mindste.

Da jeg blev 19 gik jeg ind i min fars virksomhed faktisk - overtog den da jeg var 24 - omstrukturerede og solgte siden, blev i den til jeg gik på pension og stiftede sideløbende andet - men det kan da godt være turene med ud, sad mig lidt i blodet

Jeg er ret sikker på der intet skatte krumspring var i det fra mine forældre. Jeg nåede at opleve min far som 100% skatteréel mm i de år vi nåede at samarbejde som voksne 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)