Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til mail efter flytning til UnoEuro fra Wannafind

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber meget, at der er en som kan hjælpe mig! 

Jeg har haft mit domæne hos Hostermaster og mail hos Wannafind, men er flyttet over til UnoEuro. 

Alt er gået fint undtagen mailen, som har været nede i tre dage nu. Jeg har fået oprettet vores mailadresser på UnoEuros webmail og det er fint nok, men postkasserne er jo tomme fra alle tidligere mails og det er kun nye mails der kommer ind. 

Mit spørgsmål er så: hvordan får jeg alle de gamle mails, som jeg har i min indbakke, og de mails som jeg har fået i løbet af de sidste par dage? 

Jeg kan heller ikke få sat mailen op på Outlook selvom jeg følger den guide jeg skal - den bliver ved med at bede om en adgangskode, som jo så må være forkert, men jeg har ingen idé om hvordan jeg får en anden. Jeg har nærstuderet alle de mails jeg har fået med produktinformation fra UnoEuro og jeg har skrevet med både Wannafind og UnoEuro, men uden held. 

Det skal lige siges at jeg fik ikke taget en backup af mailen fra Wannafind.. Men er det stadig muligt at gøre dette? i så fald, hvordan gør jeg? 

Hvis ovenstående spørgsmål forhåbentlig kan besvares, er mit næste spørgsmål: hvordan jeg får al post til de forskellige 5 mail-adresser til at komme ind i samme postkasse? 

Efter mange, mange timers besvær er jeg snart ved at give op, så jeg håber meget, der sidder en og har prøvet det samme eller et klogt hoved, der kan hjælpe mig videre!

På forhånd tusinde tak! 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgensen1:

Mit spørgsmål er så: hvordan får jeg alle de gamle mails, som jeg har i min indbakke, og de mails som jeg har fået i løbet af de sidste par dage? 

Disse gamle e-mails du snakker om, at du disse nogle steder. Som f.eks. i din e-mail program Outlook?

Jeg kan heller ikke få sat mailen op på Outlook selvom jeg følger den guide jeg skal - den bliver ved med at bede om en adgangskode, som jo så må være forkert, men jeg har ingen idé om hvordan jeg får en anden. Jeg har nærstuderet alle de mails jeg har fået med produktinformation fra UnoEuro og jeg har skrevet med både Wannafind og UnoEuro, men uden held. 

Ja det er klart at diverse passwords og lign. Skal selvfølgelig passe før tingene virker. Men det skulle være muligt at få lavet nogle nye eller lign.

Det skal lige siges at jeg fik ikke taget en backup af mailen fra Wannafind.. Men er det stadig muligt at gøre dette? i så fald, hvordan gør jeg? 

Det vil sige du har slet ikke de gamle e-mails placeret nogle steder? (er ellers det første man gør når man flytter til nyt sted. "man pakker alt det gamle ned")
Hvis du slet ikke har disse mails. Så er det spørgsmålet om du kan få dem igen. Men det er kun Wannafind der kan svare dig på det, hvis kontoen ved dem er lukket, så kan jeg godt tvivle.

Hvis ovenstående spørgsmål forhåbentlig kan besvares, er mit næste spørgsmål: hvordan jeg får al post til de forskellige 5 mail-adresser til at komme ind i samme postkasse? 

Disse ville kunne sættes op til at skulle videresendes. Men det er klart den adresse de vidersendes til vil blive den adresse de også ser hvis du laver en besvarelse til de e-mails der kommer ind. Ellers skal de forskellige kontoer sættes op i dit e-mail program. (men kan være der er flere måde man kan gøre tingene på)

Men meld tilbage så vil jeg bedømme om der er en opgave jeg vil tage og i så fald til hvad pris.

Mvh Kim

Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim, 
Tak for dit svar.

Jo jeg har stadig alle de gamle mails i min tidligere webmail hos Wannafind, som ikke er lukket endnu og i min outlook, som ikke er synkroniseret med min nye webmail hos UniEuro endnu. Men der er dog ikke de mails fra de sidste tre dage, hvor mailen var nede. Jeg har først oprettet de forskellige mailadresser igen idag hos UnoEuros webmail (hvilket jeg selvfølgelig skulle have gjort for tre dage siden), hvor det så kun er ny post, som jeg modtager. 

Håber det giver svar. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 59
Fra  Unique Code ivs Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle dine gamle mails ligger på den gamle server hos Wannafind. Når man skifter email hosting så bliver gamle emails ikke flyttet. Alle de emails der ligger på den gamle email server vil blive liggende der med mindre du selv får dem eksporteret/importeret. Det der med at få gamle mails med over på en ny server har jeg vist kun prøvet en enkelt gang før. Enten så kan du downloade alle emails fra jeres webmail eller også kan du bruge Outlook. Jeg mener at man kan gøre sådan noget i Outlook hvis du opsætter begge e-mail konti og derefter manuel vælger kopi/indsæt af de forskellige mapper og emails. Ingen af delene er særligt optimale men sådan er det nu en gang.

Bare lige så jeg er helt med: Kan du godt modtage og sende mails fra din webmail hos UnoEuro?

Hvad er det du vil opnå med de 5 email adresser? Er det email adresser ala kontakt@email.dk, kundeservice@email.dk, info@email.dk osv som du gerne vil have emails til at ende i f.eks. chefen@email.dk ? I så fald så kan du bare oprette en regel der videresender emails fra alle de andre adresser til chefen@email.dk. Det er dog ikke uden ulemper for så vil det være chefen der skriver tilbage på kontakt, info, kundeservice emails. Det bedste er jo nok at når man skriver til info@email.dk så er det også derfra man får svar.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Dahl:

 videresender emails fra alle de andre adresser til chefen@email.dk. Det er dog ikke uden ulemper for så vil det være chefen der skriver tilbage på kontakt, info, kundeservice emails. Det bedste er jo nok at når man skriver til info@email.dk så er det også derfra man får svar.

Ja præcis som jeg skrev tidligere.

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ordne det for dig via fjernsupport for 350-550kr inkl. Moms. Alt afhængig af tidsaspektet i dette.

Giv mig et privat meddeles hvis det har interesse, så finder vi ud af at få det sat igang. (Tryk på mit navn, og derefter tryk på privat meddeles)

Kim

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)