Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejer er flyttet men ikke opgivet ny adresse?!

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls situation, GratisRetshjælp? Jeg ved, at de findes i Aarhus og København, hvor jeg og mine bekendte har gjort brug af dem flere gange - næsten altid med positiv resultat. De giver i hvert fald en god vejledning og så har de i Aarhus en "afdeling", der kun beskæftiger sig med lejeloven.

Håber, det lykkedes.

Mvh

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Der er dog ført i lejekontrakten at den er uopsigelig for begge parter de første 12 mdr fra dens indgåelse som var 1.1.17.   Så hun hæfter egentlig til 1.1.18 såfremt den ikke kan udlejes inden.

Det er i strid med lejeloven, så forsøger du at finde hende med henblik på at rette et krav jf. ovenstående, vil jeg nok lægge det på hylden. Den vinder du aldrig Smile 

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset aftalt uopsigelighed og manglende husleje skal du omgående forsøge at finde en anden lejer som et led i tabsbegrænsning og samtidig indgive en stævning som småsag til gebyr kr. 500 i den retskreds boligen er beliggende.

Da lejligheden ikke er udlejet endnu, kan du holde dig til leje fra 1.juli til årets udløb.

Jeg går ud fra, at der er indbetalt forudbetalt leje og depositum som skal fragå.

Bliver beløbet mindre den dag sagen behandles af retten, kan du blot nedsætte påstanden.

Retten skal nok finde lejeren den dag stævningen skal forkyndes, når du både har cpr. og andre oplysninger.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Depositummet lejer har indbetalt svarer ikke til de udgifter der kommer i forbindelse med dennes flytning. Derudover har lejer afmeldt sig for forsyningerne før lejeforholdets ophør uanset om vi tæller 3mdrs opsigelse eller tidligst ophør 1.1.18

Disse krav vil jeg selvfølgelig gøre gældende. Samtidigt er jeg opdraget med at der er konsekvens ved de valg man tager og de forpligtelser man vælger at misligeholde.
I denne her sag misligeholder lejer min tillid og de aftaler vi har lavet løbende, og det vil jeg selvfølgelig ikke finde mig i. Derfor vil jeg indenfor den hjemmel der er tilladt gøre min virksomheds krav gældende overfor lejer så denne måske tænker sig bedre om en anden gang før man forsøger at rende om hjørner.

Jeg har forsøgt at udleje lejemålet hurtigst muligt, men da lejer stadigt boede blev vi afvist i at lave to fremvisninger og siden har der ikke været henvendelser der er først til noget på den.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kontakte hendes arbejdsgiver og måske være heldig at få adressen der.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Folmann:

Du kan kontakte hendes arbejdsgiver og måske være heldig at få adressen der.

Andelsbolig.nu

For det første ved han vel ikke nødvendigvis, hvem der er hendes arbejdsgiver, og om hun overhovedet har et arbejde?

Den slags info udleverer arbejdsgiver forhåbentligt ikke. Sekundært ville jeg personligt blive ret så sur, hvis min arbejdsgiver bliver blandet ind i mine ikke betalte regninger. Det er en sag mellem mig og dem jeg måtte skylde penge.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ofte muligt fordi lejer skal udlevere sin nye adresse og ikke har gjort det.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 30. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth....

Blot af ren nysgerrighed, hvad er det så endt ud i?

Blot til vidensdeling....

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)