Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJEMMESIDE: Månedlig betaling eller éngangsbeløb?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Jeg ville aldrig drømme om at betale en månedlig ydelse for en hjemmeside. Hvad skulle fordelen være? 

Du skal ikke bare have fuld råderet over alle tekster og billeder samt adgang til administratordelen, du skal også selv kunne bruge din hjemmeside. 

Jeg har hørt om flere iværksættere, der pludselig står uden adgang til egen hjemmeside, fordi kun webdesigneren har koderne.



Ja, jeg har også hørt skrækhistorierne. Det er selvfølgelig tanken, at det skal gøres transparent og ingen uforståelige ting med småt!
Kundesegmenten vil være dem, der gerne vil have en til at stå for det hele. Jeg gør ikke det her med skjulte bagtanker om at bondefange folk, men fordi jeg gerne vil yde en real månedlig service.
Fordelen for kunderne vil være, at de har en fast grafiker tilknyttet de kan kontakte, når der skal ske opdateringer på siden.

Derfor kan det månedlige beløb udover det jeg har nævnt jo også konludere f.eks:
 - Design og udskiftning af topbanner med kampagne 1-2 gange månedligt, eller andet der giver mening at opdatere måned for måned.



Tilmeldt 30. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Det kommer helt an på, hvem kunden er. Du kan evt. tilbyde begge former, som hver har sine ups and downs og så må kunden jo vælge.

Jeg kan personligt godt lide, at jeg har mere kontrol over min egen side, men at den gerne må være leveret "klar", så jeg ikke skal bruge en masse tid på bl.a. opsætning.

Derudover var det i starten super vigtigt for mig, at jeg kunne kontakte udviklerens supportsite og at supporten var nem, brugbar og hurtig.

Man kan i dag få super billige færdiglavede webshops, simple hjemmesider, mm., hvor der følger super brugervenlige "how-to" med.

I forhold til din nummer 2 løsning, så vil jeg mene, at den er ved at være lidt outdated...

Mvh

Tilmeldt 28. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klart foretrække at betale et engangsbeløb frem for en abbonementsordning når det kommer til hjemmeside. Design og installation skal jo gøres fra start og ikke løbende?

Det er selvfølgelig rart med support osv. men det burde der vel være alligevel? Kommer selvfølgelig an på hvad du mener med support (support til hvad, helt præcis).

Mvh. Camilla 

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla:

Jeg ville helt klart foretrække at betale et engangsbeløb frem for en abbonementsordning når det kommer til hjemmeside. Design og installation skal jo gøres fra start og ikke løbende?

Det er selvfølgelig rart med support osv. men det burde der vel være alligevel? Kommer selvfølgelig an på hvad du mener med support (support til hvad, helt præcis).

Mvh. Camilla 



Hej Camilla,
har tænkt/researched lidt.

Et månedligt beløb kunne inkludere mange ting:

F.eks:
 - Design og udskiftning af topbanner med kampagne 1-2 gange månedligt
 - Support er for alt vedrørende hjemmesiden-pakken. - hosting, wordpress-hjælp, plugins mv. 
 - Design/opsætning af nyhedsbrev 1. gang månedligt 
 - Administration af adwords kampagne
 - kunne også række videre til sociale medier... man kunne blive ved ;) 

I forhold til din kommentar at "der burde være support alligevel" -  i mine hjemmesider der har éngangsbeløb, plejer jeg at køre 3 måneders gratis support, indtil kunden føler sig tryg ved at styre siden selv. 

Tilmeldt 28. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det lyder lidt mere attraktivt, og når du stiller det sådan op (og er mere konkret på værdien) ville ikke være helt afvisende. 

Jeg er dog ikke i målgruppen i dag, men det var jeg engang, og når jeg tænker tilbage kunne jeg godt have brugt de services hvis jeg fx. selv havde mulighed for at vælge til og fra (fleksible pakker). 

Go' vind med det :)

Camilla

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

firma-nyheder:

Hej Thomas.

Det kommer helt an på, hvem kunden er. Du kan evt. tilbyde begge former, som hver har sine ups and downs og så må kunden jo vælge.

Jeg kan personligt godt lide, at jeg har mere kontrol over min egen side, men at den gerne må være leveret "klar", så jeg ikke skal bruge en masse tid på bl.a. opsætning.

Derudover var det i starten super vigtigt for mig, at jeg kunne kontakte udviklerens supportsite og at supporten var nem, brugbar og hurtig.

Man kan i dag få super billige færdiglavede webshops, simple hjemmesider, mm., hvor der følger super brugervenlige "how-to" med.

I forhold til din nummer 2 løsning, så vil jeg mene, at den er ved at være lidt outdated...

Mvh

Rigtig gode pointer,
den model du refererer til, er til dem der gerne vil gøre det hele selv.

Min målgruppe vil være dem der gerne vil udlicitere en stor del vedrørende hjemmeside, vedligeholdelse, og markedsføring.

Men den ideelle løsning ville nok være en mellemting!
Mine kunderne skal SELVFØLGELIG have adgang til alt selv og have fuld rådighed over siden, og opdatere hvis de vil.

Men nogle faste ting vil jeg stå for, f.eks ligesom dem jeg nævnte for Camilla før.

PS: Rigtig dejligt, at I taget debatten op med mig, virkelig brugbart!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)