Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke banker er bedst til lån til små og mellemstore danske virksomheder?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino-folk Hvilke banker giver de største økonomiske fordele og giver sig bedst tid til små og mellemstore virksomheder? Vi har et ApS, som skal låne ca 100.000,- Venligst M Holm
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej. Dette spørgsmål kommer tit frem, og konklusionen er altid den samme. Folk svarer "Jeg synes ..(min bank).. er bedst." Alle har ret, det er din egen bank, som er den bedste, hvis du altså ikke har gjort dig uheldigt bemærket. Du slipper endda ofte for det helt store kreditcheck. Du kan omvendt forvente, at banken kræver personlig kaution.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

M Holm:
Kære Amino-folk Hvilke banker giver de største økonomiske fordele og giver sig bedst tid til små og mellemstore virksomheder? Vi har et ApS, som skal låne ca 100.000,- Venligst M Holm

Det kan du ikke (min mening) få et svar på, slet ikke herinde!

 

Hvilke økonomiske fordele og graden af god rådgivning lige netop dit ApS kan få anhænger af en lang række faktorer, bl.a.;

- Hvordan ser din privatøkonomi ud? (de fleste, hvis ikke alle, banker tænker i samlet indtjening)

- Hvordan er kemien mellem netop den rådgiver du får og dig?

- Ingen kunder får den samme betjening, derfor kan du kun sjældent bruge andres erfaringer og historier til at drage konklusioner.

 

Gør dig selv den tjeneste, at du tager på besøg i 4-5 banker og ser hvad de kan tilbyde dig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar :-)

Det vi er interesserede i er folks erfaringer med gode rådgivere og banker, som har en politik omkring små og mellemstore virksomheder, der ikke er som fx Danske Bank og Nordea.

Altså vil vi gerne i kontakt med mindre banker, der giver sig bedre tid og også har bedre mulighed for at give mere fordelagtige vilkår. Er der mon nogle herinde, der ligger inde med den slags erfaringer?

Gode hilsner fra M Holm 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan godt stole på Jørgen og Jesper har ret i, at disse tråde 99% af alle fald bare ender i at folk nævner deres egen bank, og meget sjældent med en bankrådgiver og et telefonnummer og udsigt til HER er det gratis at få konto og de giver gerne kassekredit. Mange af de som svarer vil så også have fået deres konto for et par år siden, og tingene ændrer sig.

Det er et korrekt svar, at der ikke (og tro mig jeg har fulgt 100 vis af den type tråde her og mange facebook fora) er EN bank eller TO som man bare kan sige er god til lån til SMV eller i det hele taget specielt SMV venlige

Det kan nemlig alt fra Nordea, DDB, Jyske og ned til de helt små sparekasser være. De helt samme vil have været nævnt i alle disse tråde som SUPER og som SKURKE i helt samme tråd.

Nogen nævner pt Nykredit som lidt nemmere men det ærlige svar er, at ALLE kan være gode og alle kan være dårlige og meget afhænger af din personlige økonomi og engagement du kan tilbyde banken - tilsat styrken i dit projekt og dine personlige muligheder for at give en selvskyldner kaution der er noget værd.

Du skal starte i egen bank, og går det ikke, så må du turen rundt til et bredt udvalg af store og små. Det KAN være en fordel at have en bankkyndig med i samtalerne, så man som minimum forstår hvad det er banken kræver - hvidvaskregler osv og fremstår seriøs.

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have. Det vil jeg tage med mig, John.

Rigtig god aften :-) M Holm

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal se på långivningen således: Banken er interesseret i at tjene på udlånet og være sikker på at få pengene hjem igen. Bnken skal derfor tro på formålet, tro på at du kan skabe en indtægt så du kan og vil betale banken tilbage, og derfor er det bedst at spørge i din nuværende bank, hvor de kender dig.

Desuden skal du selv møde med en del af finansieringen til dit projekt og du skal sikkert også stille sikkerhed for lånet

Prøv at sætte dig om på den anden side af bordet og leg bank.

Jeg har været långiver i bank, så jeg ved hvordan det foregår.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)