Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Mærket og små webshops - Er det en god idé?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har næsten lige, haft en lettere aggressiv sælger fra E-Mærket i røret. De har kontaktet mig før (nogle år siden, hvor jeg fortalte dem at min omsætning ikke er høj nok, til at jeg kan retfærdiggøre udgiften til E-Mærket. Jeg fortalte ham, at jeg har læst og hørt ude i byen, at mange ikke mener at E-Mærket skaber nok konvertering, til at det er en fornuftig investering for de små webshops

Han fortalte så at de har lavet undersøgelser der viser, at ens konvertering stiger med mindst 25%, hvis man implementerer E-Mærket.

https://business.emaerket.dk/derfor-e-maerket/vores-e-maerkede-webshops/

Jeg kan da også sagtens se, at det lader til at folk har nogle virkelig imponerende stigninger i deres konverteringer:

Nordfjeld.dk - 73% konverteringsstigning

Sjovbog.dk - 49% konverteringsstigning

Foliekniven.dk - 39% omsætningsstigning

Osv osv.

Men hvad tror I? Og hvad siger jeres erfaring jer? Er det nødvendigt/brugbart for en webshop, som har under 100 ordrer om måneden, at ansøge om E-Mærket? Vi snakker en årlig udgift på 5828,-  samt et engangsbeløb på 2310,-.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også hørt om nogle hvor det slet ikke har haft nogen effekt.

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Jeg har også hørt om nogle hvor det slet ikke har haft nogen effekt.

Lige præcis. En del af mig, synes at E-Mærket bliver ophøjet til den hellige gral (af dem selv). Men sælgeren i mig, vil selvfølgelig heller ikke gå glip af en øget omsætning.
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

For det første får du et solidt og stærkt SEO link
Du kan få juridisk hjælp som er gratis.
Du kan bruge det i reklamer for at give udtryk af at du har en reel forretning.

Men når det er sagt, ved jeg ikke om det er for dyrt. Men det koster 5.818 kr. for et år og ikke 11.155 som du skrev.

Jeg bruger det på min hjemmeside, og har flere gange fået at vide, at det er derfor kunderne har handlet der. Du skal tænke på at der kommer flere og flere og handler, som er 60-70 år. De sidder og leder efter noget sikkert som gør dem trygge. E-Mærket kan have den effekt, men de unge er også ved at se mærkningen som noget positivt.

Konverteringsstigninger som dem du beskriver, kan jo komme fra hvad som helst. Jeg tror man skal passe på med at klamre sig for meget til procenter.

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mikkelsen:

Hej Per

For det første får du et solidt og stærkt SEO link. 
Du kan få juridisk hjælp som er gratis.
Du kan bruge det i reklamer for at give udtryk af at du har en reel forretning.

Men når det er sagt, ved jeg ikke om det er for dyrt. Men det koster 5.818 kr. for et år og ikke 11.155 som du skrev.

Jeg bruger det på min hjemmeside, og har flere gange fået at vide, at det er derfor kunderne har handlet der. Du skal tænke på at der kommer flere og flere og handler, som er 60-70 år. De sidder og leder efter noget sikkert som gør dem trygge. E-Mærket kan have den effekt, men de unge er også ved at se mærkningen som noget positivt.

Konverteringsstigninger som dem du beskriver, kan jo komme fra hvad som helst. Jeg tror man skal passe på med at klamre sig for meget til procenter.

Hej Lars,
Først og fremmest, tak for dit input.
Du har helt ret i det med prisen, jeg kiggede det forkerte sted.
Jeg er enig i dine 3 forslag til, hvad der er godt ved E-Mærket generelt. Det som jeg har svært ved at gennemskue, er om det er godt i mit tilfælde. Som du selv er inde på, så kommer der flere og flere seniorer som shopper på nettet, og det er bestemt også relevant for min butik. 
Jeg synes at det er interessant, at du har haft flere som har sagt at de udelukkende handler hos dig pga. E-Mærket, og det er også noget som jeg tager til mig og husker på. Jeg har dog aldrig haft nogen kunder, som har sagt det modsatte hos mig, så det bider jeg også lidt mærke i.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så leder jeg personligt kun efter et E-Mærke, hvis jeg synes at hjemmesiden er meget dårligt opbygget. 
Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. May 17
Indlæg ialt: 19
Fra  Bundle.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Min mening er at det er ikke ”must have” for webshoppen. Måske, når det er tale om seniorer, så giver det dem lidt tryghed, men ikke for mig personligt.

Lars nævner 3 fordele, du får med i pakken, men så skal du selv vurdere om det er 5.818 kr. om året + opstartsgebyr værd.

Jeg synes at de fleste, der handler online, ved hvordan de er dækket i værste fald – det var aldrig været så nemt at gøre indsigelse når du betaler med kort, hvis tingene går helt galt. Så jeg aldrig leder efter E-mærket, men bare handler hvis, som du selv nævner, sitet er ikke dårligt opbygget.

Håber det kan bruges :)

Mvh Arthur

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Bundle.dk:

Hej Per

Min mening er at det er ikke ”must have” for webshoppen. Måske, når det er tale om seniorer, så giver det dem lidt tryghed, men ikke for mig personligt.

Lars nævner 3 fordele, du får med i pakken, men så skal du selv vurdere om det er 5.818 kr. om året + opstartsgebyr værd.

Jeg synes at de fleste, der handler online, ved hvordan de er dækket i værste fald – det var aldrig været så nemt at gøre indsigelse når du betaler med kort, hvis tingene går helt galt. Så jeg aldrig leder efter E-mærket, men bare handler hvis, som du selv nævner, sitet er ikke dårligt opbygget.

Håber det kan bruges :)

Mvh Arthur

Hej Arthur,    
   
Det er helt bestemt brugbart, tak.    
   
Som jeg nævner i det ene af mine indlæg, så giver det mig også kun en tryghed, hvis jeg føler at hjemmesiden er uoverskuelig og dårligt opbygget.    
   
Men det føler jeg ikke, at min er. Jeg har gjort det tydeligt, hvad mine handelsbetingelser er. Folk kan nemt finde CVR, adresse, email adresse samt telefonnumre. Jeg har en side, dedikeret til at folk kan kontakte mig direkte fra webshoppen. Disse ting gør, at jeg føler at folk ikke bør være nervøse for at handle med mig. Men det er kun min følelse, og ikke noget som er målbart på nogen måde.    
   
Der er ingen tvivl om, at Lars har ret i sine punkter, men om de er relevante i mit tilfælde, det er så lidt mere tricky at regne ud.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. May 17
Indlæg ialt: 19
Fra  Bundle.dk Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Jeg synes din hjemmeside ser ud proffesionel og trygt nok - så ingen bekymringer her.

Mvh Arthur

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

I min optik, er der overhovedet ingen grund til at du investerer i E-mærket. Du har ingen produkter til over 100 kroner, såvidt jeg kan se. Det er jo ikke en større investering som dine kunder begiver sig ud i.

Det kunne diskuteres, hvis din gennemsnitsordre var på flere tusinde kroner, men det går jeg ikke ud fra.

Det er blot min subjektive mening, og jeg er endda tilhænger af e-mærket. Vi har selv e-mærket på havehandel.dk, hvor vi også bruger deres add-on med fragt- og kundescore. Det er et godt alternativ til Trustpilot.

Hvis du skulle være interesseret i at øge din troværdighed, så overvej at implementere en live-chat. Vi bruger Zendesk, som ikke koster alverden. Det kræver dog, at man har tid til at svare på sine kunders spørgsmål, da de er flittige til at bruge den ;-)

Mvh Mark

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tawk.to er genial til chat. Der kan du se hvilken vare kunden er i gang med at se på.

Normalt kan du også se hvor folk kommer fra. Google, Facebook osv.

E-mærket er et af de stærkeste links du kan få. Det er lige før man kan se di stige 20 sider hos Google. Måske lidt overdrevet, men det er absolut også nogle penge værd. Det kan jo være rigtig meget værd hvis man bliver fundet på søgemaskinerne.

Om du sælger møtrikker til 5 kr. eller cykler til 20.000 kr, så er der ikke forskel på E-mærket. Ikke for dig, men måske for kundernes skyld, da de er sikret for 10.000 kr. ved en handel.

Men prøv det dog af et år. Så kan du selv svare på spørgsmålet. Forøvrigt er der meget stor forskel på sælgere der ikke sidder i huset og deres eget personale.

// Lars

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)