Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Musik manager

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en rigtig stor drøm om at, blive manager for upcoming musikere, men eftersom min alder "kun" er 19 år, ville det så være muligt at, kunne starte selvstændigt op. Jeg har allerede nogle års erfaringer, inde for musik branchen. Så vil høre om det kan lade sig gøre i min unge alder, eller er musik manager, et job hvor det er bedst at have en udannelse bagi sig. Hilsen Aske

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den mest naturlige vej til at blive manager for et band eller en solist, er ved at hægte dig på nogen der mangler en som dig. Og det er der mange der gør. Ræk ud til nogle musikere og sig til dem, at du gerne vil følge dem og håndtere deres bookings og alt det administrative og gør dig nogle erfaringer. I starten vil det sikkert være ulønnet, for før musikere har et overskudsgivende act i Danmark, har de været igang i årevis og er etableret, anerkendte og booket i kalenderen langt ude i fremtiden.

Derfor vil det mere være lysten og troen på dine musikere der kommer til at drive værket, og ikke penge. Langt de fleste musikere i Danmark - også professionelle du ser i tv og hører på diverse koncerter rundt om i landet - have jobs ved siden af. Det er en enorm hård og konkurrencepræget verden, og som manager skal du være benhård for at skaffe gigs, udforme kontrakter, netværke og være der for dine musikere dag og nat - også når der går børnehave og Diva tendenser i den, for det vil der sandsynligvis gøre. Talentfulde musikere er helte på scenen, men når festen er slut og publikum er gået hjem, kommer deres kreativitet ofte til udtryk på mindre pæne måder.

Pøj pøj med det.

Tilmeldt 13. Jun 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Askee!!

Sejt. Bare hold på. der er ingen aldersbegrænsning på det man drømmer om. 

Jeg er selv lige startet på samme vej og har også en del års erfaring på området. Jeg kan anbefale at tage et par kurser som f.eks Innovate music management. De har et super godt introduktionsforløb til netop det område. Der er ikke meget guld i det og det kræver især meget arbejde og opbygning af netværk så bare klø på.

Begynd at spotte bands og start med at vælge et der har potentiale til at bredden af lyttere kan høre det. med andre ord; et band med mainstream potentiale. Selvfølgelig er det også fedt at finde et band fra en bestemt sub-kultur, men de er som oftest begrænset til netop denne. det giver dig ikke så meget spændevidde i arbejdet og mulighederne kan være begrænset. det vigtigste er dog at fokusere på hvad du syntes er sjovt og hvilken opgave for kunsneren du kunne tænke dig at udføre, samt hvilke mål du stiller i forhold til dit arbejde.

Håber du tager springet og gir den gas. 

mvh

Dan

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aske,

Lyder til du brænder rigtig meget for det! 

Det lyder til du vil arbejde med mange af de unge Rapper osv? Har mange kontakter indenfor musik, både gode nybegynder og folk som har over 10 milioner visninger på Spotify.

Skrev en pb med hvad du kunne tænke dig og hjælpe med. Så prøver jeg finde ud af noget :)

Mvh Jesper 

Fra bagsværd
Tilmeldt 5. Mar 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aske.
Jeg står faktisk overfor godt at kunne bruge en manager/booker

Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter en manager hvis det er :) 

Tilmeldt 8. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har læst med på indlægget og har forgæves forsøgt at kontakte askee :)
Men tænkte på om du muligvis var interesseret i at starte et samarbejde eller kender nogle der kunne finde det interessant.
Vi er to barndomsvenner der har et musik projekt ved navn
A Klassen
Vi har lavet musik sammen i en del år nu.
Vi laver primært Rap musik, og er super seriøse og har derfor musik på diverse streaming tjenester under samme navn. Samt er koda registreret.

Vi har yderligere demoer til fremvisning hvis det skulle have interesse.
Vi har nogle erfaringer med at spille live, mestendels private arrangementer.

Vi mangler kontakterne til at tage det skridtet videre. Og det er måske noget for dig?

Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er igang med at producere eget sang, og håber derefter at kunne dele sangen i 2018. Min strørste drøm er at blive sanger, men mangler dermed også en magager, til at komme videre i livet :)

Tilmeldt 13. Mar 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej ved denne her opslag er gammel, men går os selv og leder efter en der kan menage mig og hjælpe mig til det næste skridt, skriver sange samt rap, og prøver at lave mig udvikle mig eget nyt flow og melodi, skriv til mig mail og lad og aftale en møde eventuelt hvis du stadig er frisk på et samarbejde uden bekostning i starten
Tilmeldt 7. Sep 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper!
Mit navn er Nanna, jeg er 21 år. J
Jeg håber, at du har mulighed for at kunne hjælpe mig med noget...

Jeg har sabbatår, hvor jeg lægger særligt vægt på at nyde tilværelsen, og få udlevet nogle af mine drømme. – En af dem er bl.a. at rejse i 1,5 år og komme en masse forskellige steder hen!
- Men ligesom mange andre, så er mine rejseplaner desværre også sat på pause...
Men i stedet for at tænke på de ting, jeg ikke kan give sig til lige nu, så har jeg valgt at vende mit mindset til: "Hvad kan jeg bidrage med i disse skøre tider?"

Jeg befinder mig derfor på Horsens Regionshospitalet, hvor jeg hjælper til med rengøringen af bl.a. COVID-19-stuer. - Jeg er virkelig glad for mit job og jeg lærer en masse!

Men jeg har også givet mig tid til at kigge på min bucket list og der er en særlig drøm, som jeg håber, du kan hjælpe mig lidt på vej med…
Jeg har nemlig ALTID drømt om at prøve at arbejde for musikere, deres team og bl.a. være en del af deres turné.
Jeg har et band i tankerne, som kalder sig ”The Vamps” fra England.

Jeg ville derfor spørge, om du har nogen mulighed for at kunne hjælpe mig med at udleve min drøm? Har du mulighed for at kunne få mig i kontakt med nogen?
Jeg er åben for alt! – Om det kunne være praktik, være frivillig eller noget helt tredje, så er jeg klar på hvad som helst!
- Jeg er bevidst om, at alt i denne tid er meget uforudsigeligt, men jeg ville hellere spørge nu, inden det er for sent.

Tak for din tid!

Med venlig hilsen
Nanna
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)