Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg kræve af en nye webshop?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

I nærmeste fremtid skal jeg til et møde med et firma som tilsyneladende matcher både de ønsker vi har og dertil en rimelig pris, da de har en række standardløsninger der kan tilpasses for beskedne midler.

Vi har en ualmindelig dårlig løsning for globalt salg. Vores gamle hjemmeside http://www.danacord.dk/index2.html (faktisk grundlagt i 1999 og siden vedligeholdt manuelt i HTML) + den langt senere tilknyttede webshop http://www.danacordbutik.dk/shop/, hvor man skal klikke sig frem og tilbage er jo håbløs.

Vi er imidlertid begrænset af de midler vi har til rådighed. Og ja ... jeg ved godt at det er et spørgsmål om prioritering, men her er det ikke mig der bestemmer.

Ud over at samle det hele i een moderne webshop, så er en af styrkerne ved den løsning vi har fået tilbudt, at vi kan sælge vores musik pr. download i forskellige formater. Vi har ingen anelse om potentialet, da download jo også kan købes andre steder, men det må vi jo så sætte vores pris efter.

Hvis (= når) udgangspunktet er at investeringen skal være så beskeden som muligt, hvad skal jeg så primært lægge vægt på? SEO er en selvfølge, men hvad ellers?

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Hvis (= når) udgangspunktet er at investeringen skal være så beskeden som muligt, hvad skal jeg så primært lægge vægt på? SEO er en selvfølge, men hvad ellers?

Få dem til at gennemgå kontrolpanelet for den webshop, som du skal have. Det skal gerne være brugervenligt, så du hurtigt og let kan oprette produkter osv. Du kan evt. tilmelde dig en testkonto hos Shopify eller oprette et seperat domæne med WordPress og WooCommerce. Så kan du jo se, hvor brugervenligt det er i andre systemer.

Ellers må du sige til,  så vil jeg da gerne gennemgå med dig på en halv time, hvordan Shopify kan. Det koster ikke alverden at sætte en Shopify webshop op, da man kan købe et tema. Det betyder selvfølgelig, at du har visse begrænsninger, men sådan er det altid. Det lyder som samme type løsning, som du får hos det andet selskab, og det er en fin løsning, hvis man ikke ønsker at bruge mange penge.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt link. Tak for det Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg, Hans. Jeg kigger lige på Shopify, som jeg dog mener at huske, at jeg har testet for et par år siden. Hvorfor jeg fravalgte det står uklart for mig.

Det store problem med alle de systemer jeg har testet er overførsel af data fra den eksisterende shop, som er bygget på en ældre udgave af osCommerce, men som er kraftigt modificeret og derfor kan de moduler der kan konvertere osC-data ikke bruges.

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu du nævner globalt salg, så ville jeg også tænke over domæne- og url-struktur. Det giver ikke meget mening at køre internationalt salg på et .dk domæne. Vælg enten et .com domæne eller landespecifikke domæner til de lande i ønsker at sælge til. 

Ved skift til ny platform er der en god chance for at forbedre dette også. Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Du har naturligvis ret; det er mig der roder rundt i det.

Vort pladeselskab med ca. 400 katalognumre sælger globalt og det er den der i første omgang tænkes på. Vi har forlængst registreret et .com-domæne.

Når vi nu er i gang, så står vores fysiske butiks webshop højt på ønskesedlen og her er der p.t. 36.000 varer. Det er her jeg tale om dataoverførsel.

Begge er dybt forældede, især førstnævnte hvor man skal klikke over fra en HTML-hjemmeside for at købe noget.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lægge vægt på brugervenlighed og på at få lov at prøvekøre de forskellige løsninger, som andre har været inde på. 

Hvis ikke det må koste penge i konstante opgraderinger og teknisk hjælp og support, så skal det være brugervenligt OG gennemtestet. Dvs. ikke nogen "skræddersyede løsninger" eller "kodet fra bunden". 

Shopify, Woocommerce og Magento  tænker jeg på som software, der kan klare både ovenstående og jeres andre krav, men kender bedst Woo. Husk at Shopify er SaaS - altså software as service, hvor I betaler per måned og ikke kan flytte det. Woo og Mag betaler I for på et webhotel og kan selv flytte til et andet, hvis relevant senere. Shopify kan være sværere at migrere.

Apropos, så er server-kapacitet faktisk ret afgørende når I har så mange produkter. Der er intet til hinder for at have tusindvis af produkter i hver af ovennævnte webshops, men I skal have 

1) harddisk plads

2) RAM

nok til at det kører smooth. Ikke under 4 GB dedikeret til jer for RAM vil jeg sige. Og så skal jeres host selvfølgelig tilbyde det seneste udi database og script som passer til jeres software-løsning hvis I vælger fx Woocommerce. Det nytter ikke at køre den på PHP som er ældre end 7.0 hvis man skal have noget der bare virker. Det er dog den slags overvejelser man (nok) slipper for hvis man lader Shopify komme på, men altså - spørg - spørg - spørg - dem hvor meget der kan tilbydes af slig kapacitet.

Og fremfor alt: få henvisninger til andre kunder med lignende shops der har fået de samme løsninger hos de samme sælgere. Så har I noget at sammenligne med. 

Good luck!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for dit indlæg, Ulrik. Det gav noget at tænke over. Faktisk dæmrer det angående Shopify; det var vist det der fik mig til at vælge det fra i sin tid.

Tirsdag skal jeg til møde med firmaet Dicentia, hvor jeg vil få præsenteret deres standardløsninger og mulighederne for tilpasning, samt at stille spørgsmål.

Vedrørende vores udbyder har jeg aldrig været mere tilfreds end jeg er nu med vores nuværende: Hosting4Real. Jeg har haft med webhoteller at gøre i omkring 20 år og som den "amatør" jeg er, har jeg været kastebold mellem flere opkomlinge i branchen. H4R's serverpark kører perfekt og bliver jævnligt opgraderet til state-of-the art og ikke mindst er deres hurtige support det bedste jeg nogensinde har oplevet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)