Hej kløgtige brugere på Amino :) Jeg har et par spørgsmål angående linkbuilding omkring webshops. Jeg har arbejdet med linkbuilding en lille smule med landing pages og blogs, men aldrig med webshops, og når jeg søger efter lidt fif, er det primært basseret på linkbuilding i forhold til L pages og blogs. Jeg skal arbejde en smule på denne side, https://bischoff-living.dk/, og vil gerne blive lidt klogere på hvordan jeg kan forbedre dens linkprofil, der er ret svag. Da jeg arbejdede med linkbuilding arbejdede jeg bl.a. med outreaching via fx infografikker og videoer, competetive linkbuilding og gæste-post. Men når jeg søger på konkurrenternes links på Ahrefs, så ser jeg ingen outreaching eller compet. Linkbuilding teknikker. Gæste post er der brugt lidt af. Deres primære kilde til links kommer dog fra magasiner/aviser og blogindlæg (skrevet af bloggeren selv, og ikke et gæste indlæg). Fx linksne fra et magasin som Femina http://www.femina.dk/bolig/boligshopping/de-fedeste-plaider-lige-nu#billede-20654-5. Hvordan er de genereret? Helt naturligt på grund af et stærkt/kendt brand, betalte links, eller noget andet? Hvad med en typisk blog post som denne fra en blog http://onemore.bloggersdelight.dk/2014/12/, der indeholder en masse links? Er de også helt naturligt genereret, kunne det være affiliate links, betalte links eller noget andet? Det kan selvfølgelig også variere, men hvad er der umiddelbart størst sandsynlighed for det er? Håber nogle venlige sjæle, kan give mig nogen svar :) Mvh |
Nu har jeg overhovedet ikke set din side..
Du skal først have siden optimeret. Der skal være en masse unik tekst som beskriver varerne. Gerne mere end 300 ord. Det skal være informativ tekst og ikke bare noget fis, for at det fylder meget.
Sælger du cykler, skal du lave en overskrift hvor cykel indgår, og metatekster der matcher. Se mere på Google om metabeskrivelser m.m.
Siden skal loade hurtigt og der må ikke være ens tekster på flere varer.
Links skal komme fra en blandet landhandel, som man siger.
Noget fra stærke sider som Pricerunner, Minecookies, og E-Mærket.
Andre links fra forum og både som Follow og NoFollow. MyPressWire f.eks.
Få links fra folk der ser din side.
Brug Google+, Google Business og Facebook, Youtube osv.
Find selv flere muligheder. Kommenter på sider der omhandler hvad din side drejer sig om og få links fra dine leverandører.
Alt er vigtigt, men gør det over tid. Købte links er ingenting værd. Det gælder også aviser.
Linkbuilding er nem så længe du overholder Googles regler, men man løber tør for muligheder lige pludselig. Det er her at bureauer kan hjælpe dig. Men bed altid om dokumentation for hvad de kan og sørg samtidig for at få det skriftligt, at den dag du ikke vil bruge dem mere, så beholder du dine links. Nogle bureauer sletter dem.
Links tager tid. Nogle kun få dage før Google ser dem og andre op mod et halvt år eller helt år.
Link directories er ved at være outdated. Danske Links er de eneste jeg lige kan komme i tanke om,
Husk også De Gule Sider, Kraks osv.
// Lars