Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige høre en forklaring, for jeg føler mig lidt dum, at jeg ikke helt kan forstå konceptet i det her :-)

Når jeg tjener et antal penge i mit firma på et år, så betaler jeg ca 22% skat af overskudet i slutningen af året.

Når jeg udbetaler løn til mig selv, så betaler jeg alt i alt ca 45% skat.

Bliver jeg så ikke snydt, hvis jeg af noget først betaler 22% og så året efter når jeg udbetaler løn betaler 45%? I mit hovede kan det bedst betale sig at betale det hele ud som løn inden skatteåret slutter, for at undgå dobbelt skat? Men jeg synes også selv at den teori må være forkert, for det ville jo være at straffe lovlydige sunde virksomheder.

Der må været noget jeg overser.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, for lønomkostningerne kan som udgangspunkt fradrages, og dermed sænkes det beløb, som du skal betale selskabsskat af.

Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg antager at du taler om selskaber. Det er nok bedst at illustrere med et par små eksempler.

Eksempel 1:

Selskabet sælger for 100.000 kr. (indtægt)

Selskabet betalinger dig 100.000 i løn (omkostning)

Selskaber har ingen andre indtægter/omkostninger og dermed et resultat på 0 kr.

Netto giver selskabet 0 kr. i resultat. Du har fået 100.000 kr. minus skatten på ca. 45% incl. Am Bidrag.

Eksempel 2:

Selskabet sælger for 100.000 kr. (indtægt)

Selskaber har ingen omkostninger, og skal derfor betales 22% i selskabsskat af de 100.000. Så står der 78.000 kr. tilbage på bankkonto.

År 2. udbetaler du 100.000 kr. i løn til dig selv (omkostning) - Der skal betales de ca. 45 % i skat.

Når året er omme har selskabet et resultat på -100.000 kr.

Dette underskud kan selskabet fremføres ubegrænset. Dvs. at de første 100.000 kr. som det efterfølgende tjener skal der ikke betales skat af.

Såfremt du forventer indtjening i efterfølgende år der, som minimum svarer til den løn du vil udbetale, er der således ikke skattemæssigt forskel i slutresultatet for hverken dig eller selskabet om du udbetaler løn , med det samme eller venter til efter skatteret året slutter.

Du kan dog risikere dobbeltbeskatningen, hvis selskabet ikke kommer til at tjene penge efterfølgende, da det så aldrig kan brug de 100 t.kr. i underskud til noget.

Håber at det giver mening :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.. Det gav mening, sådan nogenlunde, jeg skal vidst lige læse det gennem nogle gange og prøve at forstå det :-)

Men det lyder som om, at efter et par år så kører det mere naturligt, hvor jeg "sparer" en del skat på forrige års lønudbetalinger.

Tilmeldt 1. Jun 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på, at virksomhedens regnskab og skatteregnskab er 2 separate ting, da fradragsreglerne for skat er anderledes.

Det kan som udgangspunkt bedst betale sig at udbetale løn til sig selv, til man har opbrugt værdien af sine fradrag. Derefter betale næste del som udbytte indtil man når grænsen for den lave udbyttebeskatning og så gå tilbage og betale løn til sig selv til man når topskattegrænsen, Herefter kan man vælge at "opspare" penge i sin virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders.M:

Du skal være opmærksom på, at virksomhedens regnskab og skatteregnskab er 2 separate ting, da fradragsreglerne for skat er anderledes.

Det kan som udgangspunkt bedst betale sig at udbetale løn til sig selv, til man har opbrugt værdien af sine fradrag. Derefter betale næste del som udbytte indtil man når grænsen for den lave udbyttebeskatning og så gå tilbage og betale løn til sig selv til man når topskattegrænsen, Herefter kan man vælge at "opspare" penge i sin virksomhed.

ikke korrekt- Det er ikke til man har brugt værdi af fradrag man skal tage løn først. Det er tll man når topskattegrænsen - og så udbytte til 27%

Det er ens om man tager løn eller udbytte uanset fradrag når man er under topskat. Udbytte kan man jo først tage som del af et overskud der ER beskattet med 22% og dermed bliver det samlet ca 42% - ganske som løn gør efter fradrag

Mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)