Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed -> PMV?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed som jeg oprettede for et lille halvt år siden da jeg på daværende tidspunkt kunne fremskrive omsætning til at runde 50000 på 12 måneder. Det er så vendt noget siden da, og hvis jeg fremskriver de sidste 3 måneders aktivitet lander jeg på omsætning på 30000 over 12 måneder.

Så jeg spekulerer i om jeg kan omdanne min enkeltmandsvirksomhed til en PMV da jeg derved kan undgå momspligten. Jeg ved at man uden problemer kan omdanne PMV til enkeltmandsvirksomhed og bibeholde mit CVR, men hvad med den anden vej rundt? Kan man "nedgradere" pba ændrede, og dokumenterede forventninger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17

Ikke helt let. Hvis du har valgt frivillig momsregistrering - så binder den i 24 mdr
Hvis du ikke har valgt frivillig, så er det muligt MEN du kan let få pause, da du kun kan gøre det ved at afmelde moms, og gør du det lukkes dit CVR og du skal så ind og stifte et nyt PMV derefter. 
Her har jeg en gang kommunikeret med skat om netop det, og de sagde, de så skal ind over, da de jo skal sikre sig, at alt moms fra det lukkede og momsregistrerede er korrekt afregnet og at du ikke har haft momsfradrag af noget som går med ind i det nye PMV

Jeg tror derfor ikke du bare lige får et dit CVR nummer igen uden moms - før skat har været inde over. Normalt ved lukning af momsregistreret virksomhed, så skal mani udvidet selvangivelse gøre rede for netop aktiver mm af hensyn til den afsluttede moms bl.a.

Jeg tror derfor mit råd er, at du kontakter skat skriftligt, så du ikke kommer i tomrum hvor du slet ikke må handle i et CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:00

Jeg valgte netop frivillig momsregistrering. Var ikke opmærksom på at momsregistreringen binder i 24 måneder. Hvilket jo så betyder at jeg intet får ud af blot at oprette en PMV i andet CVR og lignende navn, for blot at fortsætte aktiviteterne deri, da momsregistreringen følger min person. Er det korrekt forstået? Såeh, SKAT ind over - spændende :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41

ja frivillig registrering binder 24 mdr og jeg tror ikke kontakt til skat så gør forskel, men der sker jo intet ved at prøve

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)