Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fakturere jeg et udenlands firma rigtig?? Please hjælp....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.. 

Jeg søger desperat hjælp! Jeg har IKKE nogen virksomhed, men fået forhandlet mig til mit første salgskonsulet job for et udenlands firma, der gerne vil have keg laver en markedsunderøsgelse i DK. Det udenlandsfirma er fra et anden EU-land. What to do?? Må jeg sende dem en faktura på 6*3500€ som privat person uden moms

Som er min brutto løn, som jeg så beskattes af i dk. ??? 

Eller skal jeg oprette en virksomhed og få CVR. Og moms nummer. Selvom det kun er en ydelse jeg sælger???? 

.(Firmaet vil ahve en regning, for ellers kan de ikke overføre penge til mig dk) 

Håber på i hurtigt kan hjælpe mig, for skal sende den første faktura nu

Mvh 

JP

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58

Havde det været dansk virksomhed havde sagen været klar, de skulle ansætte formentlig - eller honorarlønne men her vil der nu nok blot være tale om et ydelsessalg til EU af ikke elektronisk karakter, og så er salget momspligtigt i den størrelsesorden du beskriver det (over 50.000 per 12 mdr) og du skal momsregistreres.

Du skal så godt nok ikke lægge moms på, hvis opdragsgiver er momsregistreret. Du skal kontrollere det i det europæiske momssystem på betales momsnummer http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ og hvis det er en momsregistreret virksomhed, så skal du sende fakturaen med teksten reverse charge uden moms og så skal du opgive salget på modtagers moms/vat nummer til skat i "salg til EU" samt i momsrubrik B ydelser for det samlede beløb

Du skal føre regnskab og bruge udvidet selvangivelse/forskud -  og har fradrag for udgifter som alene direkte knytter sig til indtægten og beskattes så af dit overskud som personlig indkomst

Formentlig kunne firmaet også honorarlønne dig fra udlandet, men det må du vente og se om andre har mere viden om. Jeg tror, som du beskriver det, at de vil have en egentlig regning.

Vent og hør om andre kan sige noget om det evt kan være honorar alene og du kan undvære virksomhed men jeg tror betaler vil have en regning fra en virksomhed som du beskriver og beløbet er over momsgrænse og kræver registrering

Du kan i alle fald læse meget mere om personlig virksomhed, skat og moms for 55 kr i denne E-bog Personlig virksomhed 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jul 16
Skrevet kl. 11:57

Hej John 

Mange tak for dit svar, det virker til der ikke er nogen vej uden om at registrere en virksomhed og blive momsregistreret. Det lyder desvære bare meget kompliceret med "reverse charge" og udvidet selvangivelse. Men så må jeg sætte mig ind i det. Har du også en E-bog omkring det emne, altså om bogføreing og selvangivelse? :-) 

Firmaet er momsregistrert i EU

Vh 

JP 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05

Reverse charge er som ikke så svært - Det er med i bogen Moms og momsfradrag http://regnskabsskolen.dk/butik/boger/moms-og-momsfradrag/ men du bogøfører det bare i et regnskabsprogram på en konto for ydelsessalg EU og så bliver momsen korrekt ført - og så skriver du "reverse charge" på til modtager og angiver i momsangivelse under kundens VAT og i rubrik B - Det giver sig selv ganske meget når du prøver det

Udvidet selvangivelse er med med link forklaring i bogen og er heller ikke slem

vh John H

Tilmeldt 22. Jul 16
Skrevet kl. 12:22

Okay, det lyder godt. Jeg må sætte mig ind i det. Mange tak for svar John. 

Tilmeldt 22. Jul 16
Skrevet kl. 12:29

John, Jeg har lige et sidste spørgsmål, jeg sidder inde på virk, for at tilmelde mig et enelktmandsvirksomhed, men så kommer den med fire valg muligheder, hvilken skal jeg vælge?? 

Min årlige momspligtige omsætning vil være under 50.000 kr. eller være fritaget for momsregistrering
Min årlige momspligtige omsætning vil være under 50.000 kr. men jeg vil alligevel gerne registreres for moms
Min årlige momspligtige omsætning vil være over 50.000 kr. og kræver momsregistrering
Min virksomhed vil have lønsumsafgiftspligtig eller anden aktivitet
VH 
JP 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27

Ud fra din oplyste månedsbetaling vil din omsætning jo klar være over de 50 t på 12 mdr så mulighed 3

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)